SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ABC nadal rośnie. Nicktoons z największym spadkiem (dane za I półrocze)

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w pierwszym półroczu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w pierwszym półroczu 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem pierwszego półrocza 2017 roku zwiększył się o 34,23 proc. i wyniósł 11,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy półroczny udział tej stacji w historii jej nadawania.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN. Jego udział jednak zwiększył się o 4,49 proc. do 8,60 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 19,83 proc. do 8,34 proc.

Czwarty był Puls 2, który awansował z miejsca piątego. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 1,60 proc. do 6,80 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 11,24 proc. do 5,90 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,94 proc. udziału; spadek o 15,06 proc.) i Disney Junior (3,24 proc. udziału; - 2,85 proc.).

Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 39,64 proc. do 1,44 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.

0,14 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w pierwszym półroczu 2018 roku też była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,40 proc. Zwiększył się on o 22,55 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,59 proc. udziału (w dół o 6,58 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,40 proc. (spadek o 14,07 proc.), uzupełnia
Nick Jr.

Największy spadek, wynoszący 50 proc. do 0,001 proc., zanotował tutaj Top Kids.

W czerwcu 2018 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w obu grupach wiekowych również było TVP ABC. W 4+ jego udział zwiększył się o 31,39 proc. do 1,33 proc., a w 4-12 - o 35,75 proc. do 10,71 proc.

Dołącz do dyskusji: TVP ABC nadal rośnie. Nicktoons z największym spadkiem (dane za I półrocze)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
Całkiem fajny kanał za darmo dla dzieci. Początkowo był wyraźnie słabszy niż konkurencja a teraz wygląda dobrze. Szkoda, że po 21.00-22.00 nie przekształca się w kanał filmowy, którego brakuje w TVP (jak lata temu CartoonNetwork zamieniający się w TCM) - to przełożyło by się na wzrost przychodów i udziałów stacji, a wystarczyłyby 1-2 filmy dziennie w tym archiwa TVP i czy powtórki.
odpowiedź
User
Gość 2
Gdyby wszystkie kanały były dostępne Dvb-t to by TVP ABC nie wygrało z konkurencją
odpowiedź