SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ABC liderem rynku telewizyjnego w grupie 4-12

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TOP KIDS. Z kolei najwięcej straciła stacja MiniMini+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2019 roku zajęło TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2018 roku zmniejszył się o 17,77 proc. i wyniósł 9,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował Polsat. Jego udział jednak zmniejszył się o 5,88 proc. do 8,26 proc.

Podium uzupełnia TVN, którego udział spadł o 14,54 proc. do 7,51 proc. Przed rokiem stacja ta była wiceliderem.

Tuż za podium uplasował się Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 8,68 proc. do 7,29 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 14,07 proc. do 5,50 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,95 proc. udziału; wzrost o 2,25 proc.) i Cartoon Network (3,79 proc. udziału; + 22,89 proc.).

0,013 proc. udziału zanotował TOP Kids, którego wynik zwiększył się o 160 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.

Z kolei największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował kanał MiniMini+ - było to 18,51 proc. do 2,21 proc.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w kwietniu 2019 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,26 proc. Zmniejszył się on o 12,20 proc.

Drugi był Nickelodeon (0,58 proc.; - 11,92 proc.). Podium uzupełnia Nick Jr (+ 13,48 proc. do 0,46 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem rynku telewizyjnego w grupie 4-12

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
trala la la
W przeciwieństwie do pozostałych stacji tv, tylko ABC ma tak duży zasięg na terenie kraju, bo jest to tv publiczna. JEST WSZĘDZIE. Reszta stacji dladzieci ma pod górkę, bo ma ograniczony zasięg. Ktoś, kto robi takie zestawienia powinien podać dostępność poszczególnych stacji dla widzów, bo inaczej to nie ma sensu. To tak jakby badać popularność gier sieciowych w klubie seniora i w szkole, a wynik porównać.
Dlatego tak mierzony "sukces" nie dziwi.
Natomiast dziwi BARDZO WYSOKA oglądalność TVN i Polsatu w grupie dzieci 4-12 lat. To nie są stacje dedykowane dzieciom. Udział w grupie 4-12 lat w stacjach, która nie emitują dla dzieci : 7, 5 w TVN, 8,,2 w Polsat , 9.8 w ABC, które emituje tylko dla dzieci. To jest fenomen i ciekawi dlaczego tak się dzieje i czego dzieci w tych stacjach szukają. O tym redakcja wirtulanemedia.pl mogłaby napisać jako portal branżowy, porównać wyniki z zasięgiem kanałów, zamiast regularnego kopiowania danych i obwieszczania kolejnych"rekordów". Redaktorzy z wirtualnych: sięgnijcie do historii swoich wpisów o rekordach ABC i zobaczycie, że robicie w kółko to samo.
odpowiedź
User
Wic
Fajnie, bo na TVP ABC nie ma takiego amerykańskiego szajsu jak na Disneyach, tylko mądrzejsze bajki.
odpowiedź