WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP ABC liderem wśród kanałów dziecięcych. 0,04 proc. udziału Da Vinci Learning

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2017 roku. Rośnie teleTOON+, tracą kanały Disneya

2018-01-12 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w ub.r. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Disney XD. 0,03 proc. udziału miał Da Vinci Learning - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2017 roku. Rośnie teleTOON+, tracą kanały Disneya

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2017 roku zajął Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2016 roku zmniejszył się o 7,18 proc. i wyniósł 10,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był czwarty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 37,20 proc. do 8,52 proc.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. To dowodzi, że widzowie tzn. rodzice i ich dzieci doceniają naszą pracę i ofertę, którą dla nich mamy. W końcu to właśnie zadowolenie naszych widzów jest najlepszą miarą naszego zaangażowania, ale i poziomu oferty TVP ABC. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC. - Doceniamy okazane nam  zaufanie i jesteśmy dumni z sukcesu, na który składa się praca całego zespołu - dodaje.

Z drugiego na trzecie miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 13,44 proc. i wyniósł 8,18 proc.

Czwarty był Puls 2, który awansował z miejsca piątego. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 10,32 proc. do 6,63 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Pierwszą piątkę uzupełnia Nickelodeon, tracący 9,39 proc. do 6,37 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,76 proc. udziału; do góry o 21,43 proc.), Cartoon Network (3,75 proc. udziału; - 13,79 proc.) i Disney Junior (3,22 proc. udziału; - 0,92 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 38,81 proc. do 0,93 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.

Z kolei najwięcej w segmencie wszystkich 14 dostępnych na rynku kanałów dziecięcych stracił Disney XD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 35,18 proc. do 1,29 proc. udziału.

0,03 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 100 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,18 proc. Zwiększył się on o 28,26 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,71 proc. udziału (w dół o 6,58 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,49 proc. (wzrost o 19,51 proc.), uzupełnia
Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.

Największy spadek, wynoszący 35 proc. do 0,13 proc., zanotował tutaj Polsat JimJam.

W grudniu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w obu grupach wiekowych również było TVP ABC. W 4+ jego udział zwiększył się o 23,53 proc. do 1,26 proc., a w 4-12 - o 26,80 proc. do 8,28 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: TVP ABC, Nickelodeon, kanał dziecięcy

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia