TVN24 z minimalną przewagą nad TVP Info, Telewizja Republika o 50 proc. w dół

W lutym br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24, a tuż za tą stacją uplasowało się TVP Info, które pochwalić się mogło jedynym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym 2018 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,43 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 14,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału również wyniósł 3,43 proc. (po wzroście o 0,88 proc. - jedynym w zestawieniu). Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały taki sam rynkowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, to jednak minimalnie lepiej wypadł newsowy kanał TVN. Widać to w średniej liczby widzów, która w przypadku TVN24 w lutym br. była o 361 osób wyższa niż w przypadku TVP Info.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,07 proc. udziału, po spadku względem lutego 2017 roku o 1,83 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,86 proc. Jego wynik względem lutego zeszłego roku zmalał o 7,53 proc.

Z kolei najwięcej straciła będąca ostatnia w zestawieniu Telewizja Republika, której wynik zmniejszył się o połowę do 0,05 proc. udziału.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-lutym-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Największy udział (4,29 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notująca spadek o 0,92 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVN, których udział zmniejszył się o 14,81 proc. do 3,74 proc. (łączne dane dla TVN24 oraz TVN24 BiS).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,01 proc., po spadku o 11,45 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,28 proc. udziału, do góry o 6,67 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,60 proc.; - 13,04 proc.).

Największy spadek, wynoszący 66,67 proc. do 0,04 proc., miał tutaj Polsat News 2.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,25 proc. udziału, po spadku o 13,13 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+