WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Pytanie na śniadanie” od listopada z wydaniem w niedzielę. „Transmisja także w internecie”

Gorący temat

Magdalena Rigamonti z Nagrodą im. Dariusza Fikusa za wywiady w „Dzienniku Gazecie Prawnej”

0

Bardzo duże spadki TVP1 i TVP2. „M jak miłość” hitem

2017-09-04 A A A KOMENTARZE: 25 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w sierpniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość” oraz mecze ME w siatkówce - raport Wirtualnemedia.pl.

Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł Kula Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł Kula

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w sierpniu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem sierpnia 2016 roku zmniejszył się o 1,89 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,78 proc. do 8,96 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do sierpnia 2016 roku zmalał o 19,85 proc. do 8,44 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (6,63 proc. udziału; w dół o 25,42 proc.). Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 39,54 proc. w sierpniu 2016 roku do 34,44 proc. w sierpniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,72 proc., po wzroście o 21,96 proc.

Szóste było TVP Info, którego udział zwiększył się najbardziej w top 10 - o 28,82 proc. do 4,38 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,49 proc.; wzrost 15,56 proc.), TVN7 (3,33 proc.; + 3,42 proc.), TV Puls (3,06 proc.; - 0,97 proc.) i TTV (1,96 proc.; + 24,84 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,58 proc., po spadku o 6,91 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w sierpniu br. zmniejszył się o 0,45 proc. do 11,09 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (5,79 proc udziału; w dół o 26,89 proc.) oraz TVP1 (5,33 proc.; - 30,51 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 1,19 proc. do 11,61 proc.).

Największą widownię w sierpniu br. zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 29 sierpnia oglądało 4,82 mln widzów, co przełożyło się na 34,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął mecz otwarcia Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn pomiędzy Polską, a Serbią, który odbył się w zeszły czwartek. W Polsacie oglądało go średnio 3,03 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 22,36 proc.

Podium uzupełnia siatkarski mecz Estonia-Polska, który odbył się 28 sierpnia. W Polsacie obejrzało go 2,97 mln widzów (20,89 proc. udziału).

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 30 sierpnia na antenie Dwójki oglądało 2,95 mln widzów, co dało stacji 19,94 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 28 sierpnia obejrzało 2,91 mln widzów (26,91 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,56 mln widzów (emisja 20 sierpnia; 12. pozycja). 2,16 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress” TVP1 (20. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po 6 lokat należało do programów TVP2 i Polsatu, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: M jak miłość, Fakty, Wiadomości, TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN24, TVP Info, podsumowanie miesiąca

Komentarze (25) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia