WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Katastrofalna „Powódź Tysiąclecia” w specjalnym wydaniu „Faktów retro” TVP3 Wrocław

Wszystkie dzienniki straciły widzów w I półroczu. „Fakty” wyprzedziły „Teleexpress”

2017-07-06 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności wśród programów informacyjnych zostały „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej stracił „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wszystkie dzienniki straciły widzów w I półroczu. „Fakty” wyprzedziły „Teleexpress”

„Fakty” w pierwszym półroczu 2017 roku oglądało średnio 2,94 mln widzów, co zapewniło TVN 22,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 3,66 proc. widzów, czyli 112 tys. oglądających, a jego udział spadł z 23,58 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym półroczu wyniosła 3,12 mln widzów, co przełożyło się na 23,90 proc. udziału. Było to o 2,44 proc. mniej, niż w pierwszym półroczu 2016 roku.

Na drugie miejsce spadł z kolei „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 14,54 proc. (469 tys. osób) do 2,75 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w TVN w rynku zmalał z 31,94 proc. do 27,61 proc.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność zmalała o 9,91 proc. (292 tys. widzów) i w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 2,65 mln osób. Z kolei udział serwisu wyniósł 18,92 proc. (rok wcześniej było to 21,21 proc.).

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,06 mln osób, po spadku o 3,24 proc. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w pierwszym półroczu br. oglądało 2,21 mln widzów, czyli o 3,55 proc. mniej, niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 7,47 proc. do 1,30 mln widzów.

- Podobnie jak w pierwszym półroczu 2016 roku w okresie styczeń-czerwiec 2017 roku wszystkie serwisy zanotowały rok do roku spadki oglądalności w grupie wszystkich widzów. Utrzymująca się tendencja odpływu widowni od głównych serwisów informacyjnych jest zgodna ze zmniejszającymi się udziałami czterech głównych stacji telewizyjnych w „torcie oglądalności” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kusiak, video manager w Havas Media Group.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym półroczu 2017 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 2,66 proc. do 1,03 mln oglądających.

Z kolei najwięcej straciły tutaj „Wiadomości” - było to 15,89 proc. do 615 tys. widzów.

- Jeśli przyjrzymy się wynikom w grupie komercyjnej 16-49 wyraźnym i zdecydowanym liderem są „Fakty” TVN. Podobnie jak w przypadku całej populacji, również w tej grupie wiekowej wszystkie główne serwisy informacyjne zanotowały spadki - komentuje ekspert. Analizując wyniki serwisów na stacjach niszowych widzimy, że zdecydowanym liderem oglądalności zarówno w grupie 4+ jak i 16-49 są „Fakty” pokazywane w TVN24 BiS, które jako jedyne ze zanalizowanych serwisów informacyjnych zanotowały wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku - dodaje.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Fakty, Wiadomości, Teleexpress, Wydarzenia, Panorama, serwis informacyjny

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej