SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadła oglądalność kanałów newsowych w okresie odmrażania gospodarki. Na czele TVP Info i TVN24

Od 9 marca do 25 maja TVP Info miało 6 proc. udziału w rynku telewizyjnym, TVN24 - 5,67 proc., a Polsat News - 2,38 proc. W ostatnich tygodniach stacje newsowe notują niższą oglądalność, niż na początku pandemii COVID-19, a o pierwsze miejsce rywalizują TVP Info i TVN24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W ostatnich kilkunastu tygodniach tematem numer jeden w polskich mediach jest sytuacja związana z pandemią COVID-19 (a także temat terminu wyborów prezydenckich, który de facto związany jest z epidemią). Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group - w okresie od 9 marca do 25 maja najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVP Info. Średni dobowy udział stacji wyniósł 6 proc. wśród wszystkich widzów, 3,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,07 proc. w grupie 16-59.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Stacja TVN24 w tym czasie miała 5,67 proc. udziału w 4+, 4,22 proc. w 16-49 i 4,30 proc. w 16-59. Z kolei udziału Polsat News wyniosły odpowiednio 2,38 proc., 2,27 proc. i 2,43 proc.

- Koronawirus był i jest wydarzeniem, które zszokowało nie tylko Polskę ale również cały świat. W naturalny sposób stacje tematyczne zaczęły budować swoją ramówkę wokół pandemii, która interesowała wszystkich. Dzięki temu zanotowały one ogromny skok w oglądalnościach w stosunku do swoich normalnych wyników. Był on wyraźnie widoczny i utrzymywał się przez szereg tygodni - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kusiak, video manager z Havas Media Group.

Z analizy danych tydzień po tygodniu wynika, że stacje newsowe w ostatnim czasie mają niższą oglądalność, niż na początku trwania epidemii koronawirusa. W marcu średni udział TVP Info w grupie 4+ zdecydowanie przekraczał 7 proc., a w ostatnich tygodniach wynosił 5-5,6 proc. W przypadku TVN24 strata wyniosła około 1 pkt. proc. (z ponad 6 proc. do ponad 5 proc.), a Polsat News - również około 1 pkt. proc. (z niemal 3 proc. do około 2 proc.).

W pierwszych tygodniach rozwoju pandemii COVID-19 wyraźnym liderem oglądalności było TVP Info, w kwietniu i maju o pierwsze miejsce kanał publicznego nadawcy rywalizował z TVN24 (obie stacje miały zbliżone wyniki).

- Obecnie, wraz z kolejnymi etapami powrotu do normalności oraz po oswojeniu się z pandemią społeczeństwa, stacje newsowe zanotowały spadek w stosunku do swoich najlepszych wyników z okresu marca i kwietnia. Warto zauważyć, że są to wyniki nadal lepsze niż te osiągane w analogicznym okresie rok wcześniej - komentuje nam ekspert. - Spadkowy trend w stosunku do początku pandemii wydaje się zupełnie logiczny, pytanie dlaczego oglądalności nie wróciły do wartości sprzed pandemii? Wydaje się, że widzowie w mniejszym stopniu, ale jednak nadal interesują się sytuacją na świecie. Dodatkowo w Polsce od kilku tygodni ma miejsce zawirowanie polityczne związane z przełożeniem wyborów, które chwilami wybijało się nawet ponad przekaz o koronawirusie. Nie możemy również wykluczyć, że stacjom udało się w czasie pandemii pozyskać jakąś pulę nowych odbiorców, którzy zostaną z nimi na dłużej. To jednak będziemy mogli ocenić gdy temat COVID-19 stanie się jednym z wielu w codziennych newsach - analizuje.

O koronawirusie szerzej zaczęto informować we wtorek, 21 stycznia br., kiedy to w Chinach zaczęła wyraźnie rosnąć liczba zachorowań, a także pojawiły się pierwsze ofiary śmiertelne oraz zaobserwowano rozprzestrzenianie się wirusa na inne kraje. Przez kolejne tygodnie COVID-19 był jednym z głównych tematów w mediach (obok kampanii wyborczej do zbliżających się wyborów prezydenckich, które pierwotnie miały się odbyć 6 maja). Średnie udziały TVP Info od tego dnia do 25 maja br. wyniosły 5,40 proc. (4+), 2,73 proc. (16-49) i 3,42 proc. (16-59), TVN24 - odpowiednio 5,31 proc., 3,67 proc. i 3,77 proc., a Polsat News - 2,02 proc., 1,75 proc. i 1,91 proc.

Trzy główne stacje w analizowanym okresie miały wyższe wyniki niż w całym 2019 roku. Wzrost SHR% 4+ w przypadku TVP Info w 4+ wyniósł 43,57 proc., TVN24 - 13,29 proc., a Polsat News - 66,76 proc.

Dołącz do dyskusji: Spadła oglądalność kanałów newsowych w okresie odmrażania gospodarki. Na czele TVP Info i TVN24

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
TVP Info swietnie się sprawdziło w tym kryzysie. Nowoczesne studio, nowi prowadzący. Wszystko zagrało
odpowiedź
User
Gość X
Ja tego typu programy omijam szerokim łukiem. Także TVN24. Wiadomości tylko w wersji tekstowej na telefon.
odpowiedź
User
UbawionyPisem
TVP Info swietnie się sprawdziło w tym kryzysie. Nowoczesne studio, nowi prowadzący. Wszystko zagrało


Łubudubu!
Niech żyje nam prezes Jacek!
Niech żyje nam!
odpowiedź