SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 umocniła się na pozycji lidera. TVN24 na czele stacji newsowych

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w grudniu 2022 roku wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. W grupie 16-49 na czele znalazł się TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem grudnia 2021 roku zwiększył się o 4,90 proc. i wyniósł 10,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. TVP1 transmutowała większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu 2022, który odbywał się od 20 listopada do 18 grudnia ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,59 proc. do 7,55 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,41 proc. (w dół o 7,84 proc.). Dwójka nadawała pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (w dodatku były to spotkania nadawane w ciągu dnia).

Czwarty TVN miał 7,04 proc. udziału (- 10,66 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,36 proc. w grudniu 2021 roku do 32,07 proc. w grudniu 2022 roku.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 1,43 proc. do 4,98 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (4,31 proc. udziału; + 5,64 proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 14. na 11. miejsce awansował Polsat News (1,69 proc.; do góry o 23,36 proc.).

Rekordowe wyniki TVP Sport

10. był kanał TVP Sport, którego udział w grudniu ub.r. wzrósł o 200 proc. do 1,74 proc. Stacja pokazywała niemal wszystkie mecze mundialu.

TVN liderem w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,49 proc., po spadku o 13,98 proc.

Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP1. Jej wynik w grudniu ub.r. zwiększył się o 48,59 proc. do 8,41 proc.

Podium uzupełnia Polsat (- 17,20 proc. do 8,09 proc.), który przed rokiem był drugi. Czwartą lokatę zajęła TVP2 (- 3,03 proc. do 5,76 proc.), która awansowała z trzeciej lokaty. Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 17,79 proc. do 3,42 proc.).

TVP1 nowym liderem w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem była TVP1 (+ 30,51 proc. do 8,64 proc.), która awansowała z trzeciej lokaty.

Dołącz do dyskusji: TVP1 umocniła się na pozycji lidera. TVN24 na czele stacji newsowych

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jakto
Przecież nikt nie ogląda tvp
odpowiedź
User
G
Warto dodać że to nie są wyniki rzeczywiste oglądalności w Polsce a jedynie wyniki 1/15000 całości, czyli panelistów Nielsena.
odpowiedź
User
fgh
Trend umacniania się TVP1 będzie się pogłębiał bo komercyjnym drogie produkcja nie pokrywa wpływami z reklam.
odpowiedź