Polsat i TVN liderami w kwietniu. Seriale TVP2 ratingowymi hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w kwietniu br. był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz „Barwy szczęścia” - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2017 roku zmniejszył się o 6,27 proc. i wyniósł 10,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w pierwszej dziesiątce zestawienia - o 9,69 proc. do 9,41 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,79 proc., po spadku o 0,23 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,34 proc., po wzroście o 5,97 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-liderem-ogladalnosci-w-prime-time-marzec-2018-polsat-przed-tvp2-i-tvp1-marzec-2018 ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,27 proc. w kwietniu 2017 roku do 37,01 proc. w kwietniu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4. Jego udział wyniósł 4,64 proc., po wzroście o 9,69 proc.

TVN24 popularniejsze od TVP Info

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,11 proc.; spadek o 4,42 proc.), TV Puls (3,74 proc.; + 22,22 proc.), TVP Info (3,44 proc.; - 1,15 proc.), TVN7 (3,15 proc.; - 6,80 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 31,76 proc. - największy wzrost w top 10).

grafika

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,30 proc., po spadku o 11 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 6,43 proc. do 11,64 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (6,87 proc udziału; do góry o 2,54 proc.) i TVP1 (5,38 proc.; + 1,70 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został Polsat (w dół o 7,43 proc. do 11,21 proc.), który wyprzedził TVN (- 11,44 proc. do 10,99 proc.).

grafika

Widzowie najchętniej oglądają seriale

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 3 kwietnia oglądało 6,06 mln widzów, co przełożyło się na 37,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 11 kwietnia miał 4 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,45 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego odcinek śledziło z 3 kwietnia średnio 3,63 mln widzów, co przełożyło się na 23,32 proc. udziału.

Czwarty był mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Bayernem Monachium a Realem Madryt, który w TVP1 miał średnio 3,39 mln oglądających.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 2 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 2,88 mln widzów (19,27 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,53 mln widzów (emisja 8 kwietnia; 13. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się jeden z odcinków nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,36 mln widzów; emisja 6 kwietnia w Polsacie; 20. pozycja w zestawieniu).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Sześć lokat należało do programów TVP1, trzy - do TVN, a dwie - do Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą