Polsat i TVN liderami w kwietniu. Seriale TVP2 ratingowymi hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w kwietniu br. był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz „Barwy szczęścia” - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2017 roku zmniejszył się o 6,27 proc. i wyniósł 10,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w pierwszej dziesiątce zestawienia - o 9,69 proc. do 9,41 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,79 proc., po spadku o 0,23 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,34 proc., po wzroście o 5,97 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-liderem-ogladalnosci-w-prime-time-marzec-2018-polsat-przed-tvp2-i-tvp1-marzec-2018 ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,27 proc. w kwietniu 2017 roku do 37,01 proc. w kwietniu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4. Jego udział wyniósł 4,64 proc., po wzroście o 9,69 proc.

TVN24 popularniejsze od TVP Info

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,11 proc.; spadek o 4,42 proc.), TV Puls (3,74 proc.; + 22,22 proc.), TVP Info (3,44 proc.; - 1,15 proc.), TVN7 (3,15 proc.; - 6,80 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 31,76 proc. - największy wzrost w top 10).

grafika

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,30 proc., po spadku o 11 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 6,43 proc. do 11,64 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (6,87 proc udziału; do góry o 2,54 proc.) i TVP1 (5,38 proc.; + 1,70 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został Polsat (w dół o 7,43 proc. do 11,21 proc.), który wyprzedził TVN (- 11,44 proc. do 10,99 proc.).

grafika

Widzowie najchętniej oglądają seriale

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 3 kwietnia oglądało 6,06 mln widzów, co przełożyło się na 37,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 11 kwietnia miał 4 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,45 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego odcinek śledziło z 3 kwietnia średnio 3,63 mln widzów, co przełożyło się na 23,32 proc. udziału.

Czwarty był mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Bayernem Monachium a Realem Madryt, który w TVP1 miał średnio 3,39 mln oglądających.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 2 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 2,88 mln widzów (19,27 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,53 mln widzów (emisja 8 kwietnia; 13. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się jeden z odcinków nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,36 mln widzów; emisja 6 kwietnia w Polsacie; 20. pozycja w zestawieniu).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Sześć lokat należało do programów TVP1, trzy - do TVN, a dwie - do Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]