SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat nowym liderem oglądalności w lutym, TVN na czele w 16-49. Najwięcej straciła TVP1

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lutym br. została Telewizja Polsat. Wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się: serial „M jak miłość” i konkursy w skokach narciarskich - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2017 roku należało do Polsatu, który awansował z trzeciej lokaty. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2016 roku zwiększył się o 1,77 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Na drugie miejsce spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,17 proc. do 10,85 proc. Jedynka zanotowała największy spadek w minionym miesiącu.

Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Jego wynik w porównaniu do lutego 2016 roku zmalał o 7,69 proc. do 9,96 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,30 proc. udziału; w dół o 3,60 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,31 proc. w lutym 2016 roku do 40,04 proc. w lutym 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,99 proc., po wzroście o 15,99 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,81 proc.; do góry o 15,81 proc.), TVP Info (3,40 proc.; + 1,80 proc.), TVN7 (3,13 proc.; + 5,03 proc.), TV Puls (2,88 proc.; - 10,56 proc.) i Puls 2 (1,74 proc.; + 2,35 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,94 proc., po spadku o 3 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w lutym br. zwiększył się o 0,63 proc. do 12,82 proc.

Dalej uplasowały się: TVP1 (7,17 proc udziału; w dół o 10,15 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (7,16 proc.; - 3,11 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został Polsat (do góry o 3,48 pkt. proc. do 12,50 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 4,65 pkt. proc. do 11,70 proc.).

Najwięcej widzów w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek pokazany 6 lutego oglądało 6,52 mln widzów, co przełożyło się na 39,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na mistrzostwach świata w Lahti. Zawody te 25 lutego śledziło średnio 5,61 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 42,09 proc. udziału. Oczko niżej znalazł się indywidualny konkurs skoków z Oberstdorfu. Zawody transmitowane w Jedynce 5 lutego śledziło 5,52 mln widzów (38,21 proc. udziału).

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w zeszłym miesiącu był „Teleexpress” TVP1, który 25 lutego (emisja w przerwie pomiędzy I, a II serią mistrzowskiego konkursu skoków) obejrzało 5,50 mln widzów (41,98 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 4,06 mln widzów (emisja 12 lutego; 9. pozycja). 3,79 mln oglądających miały pokazane cztery dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN (10. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem oglądalności w lutym, TVN na czele w 16-49. Najwięcej straciła TVP1

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
TVN24 zjada TVN. Co w sumie oczywiste, bo po prostu jest ciekawszy i lepiej zrobiony.

Ale pierwszych trzech miejsc na podium bez kawy matematycznie nie rozgryzę.
odpowiedź
User
Qq
Żadnego programu Polsatu w Top 20 grupa 4+ a liderem jest normalnie CUDA
odpowiedź
User
prawnik
Żadnego programu Polsatu w Top 20 grupa 4+ a liderem jest normalnie CUDA


To zagadnienie statystyczne było wiele razy omawiane.
Miesiąc (luty) to 28x24x60minut = 40 320 minut.
Więc nie wystarczy mieć przez 60 minut w prime time codziennie po 3 mln widzów. Trzeba też zapełnić codziennie pozostałe 1380 minut tak, żeby nie łapać godzin bez oglądalności. Bo koszty stałe (prąd, podatki, woda, sprzęt, licencje) trzeba ponosić zarówno w godzinach dobrej, jak i słabej oglądalności.

Fajnie mieć hit. Ale hity ma się po to, żeby widz potem jeszcze chwilę z nami został. Przyzwyczaił się. Zapoznał z ofertą. Wrócił ponownie.
Ale jak hity są z obcej ręki (mecz, zawody - to dzieła zawodników, w mniejszej części nadawcy), a między hitami są pasma kitów, to średniej nie zrobisz.

odpowiedź