Grupa TVP na czele oglądalności w 2016 roku, mimo dużego spadku. Rośnie Puls i TVN

W 2016 roku najwyższy łączny udział w rynku telewizyjnym wśród grup głównych nadawców miała Telewizja Polska. Z kolei na czele wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat znalazł się Polsat. Zestawienie największych grup telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w 2016 roku wyniósł 29,38 proc. To o 5,86 proc. mniej niż w 2015 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MullenLowe MediaHub.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w zeszłym roku wyniósł 22,53 proc., czyli o 1,81 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.

Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 21,15 proc., o 4,08 proc. większym niż w 2015 roku.

Tuż za podium uplasowały się dwie stacje, należące do Telewizji Puls. Ich średni miesięczny udział wyniósł 4,98 proc, po wzroście o 5,73 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2016-roku-polsat-wyprzedzil-tvp1-raport ##

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała Grupa Polsat. Jej średni wynik w 2016 roku to 24,73 proc., czyli o 0,98 proc. więcej niż w 2015 roku.

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Grupa TVN. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym roku miały łącznie 23,08 proc. udziału, po wzroście o 3,87 proc. Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik w ub.r. zmalał najbardziej w zestawieniu - o 7,24 proc. do 22,04 proc.

Wynik czwartej Grupy TV Puls to 5,75 proc., po wzroście o 3,23 proc.

- Wzrost liczby i popularności kanałów naziemnych cyfrowych przez kilka sezonów przyczyniał się do lekkiej defensywy stacji płatnych, kablowo-satelitarnych. W ub.r., gdy segment stacji naziemnych nie rozwijał się już ilościowo, także udziały kanałów płatnych i tych z multipleksów ustabilizowały się, nie oznacza to jednak, że ta stabilizacja dotyczyła udziałów wszystkich nadawców. Dane za 2016 i 2015 rok wyraźnie ilustrują dobrą passę największych lokalnych graczy, którzy są reprezentowani we wszystkich segmentach rynku (płatnym, naziemnym). Za wyjątkiem TVP, której wynik obciążyły spadki głównych anten, rośli w zasadzie wszyscy duzi polscy nadawcy: TVN, Polsat, Puls, ZPR; dwaj pierwsi - poza tym, że z ogromnym i zróżnicowanym portfolio stacji, dodatkowo jeszcze związani z operatorami płatnej TV. Większość międzynarodowych nadawców płatnych w ubiegłym roku traciła udziały w rynku - o lekko topniejącą liczbę widzów kablówek i platform walczyła tu większa liczba kanałów, w tym - relatywnie dobrze prosperujące kanały własne największych lokalnych grup (TVN, Polsat). Ich konkurenci z międzynarodowych grup, poza wyjątkami, raczej tracili udziały w rynku. Co ciekawe, spadkom oparły się np. kanały premium, jak HBO czy Canal+ - analizuje dla Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style