WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Udany powrót „Koła fortuny”. TVP2 liderem rynku

Gorący temat

Elżbieta Kruk: dekoncentracja mediów na razie odłożona, polskojęzyczne gazety niemieckie nie bronią naszego interesu

0

Polsat liderem we wrześniu - udany miesiąc Czwórki i TVP Info, traci TVP1

2017-10-03 A A A KOMENTARZE: 19 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego we wrześniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mecze piłki nożnej i seriale Dwójki - raport Wirtualnemedia.pl.

fot: Łukasz Grochala/PZPN fot: Łukasz Grochala/PZPN

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2016 roku zmniejszył się o 6,45 proc. i wyniósł 11,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 6,21 proc. do 10,12 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do września 2016 roku zmalał o 10,73 proc. do 9,15 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej czwórce zestawienia.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,44 proc. udziału; w dół o 1,29 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 41,69 proc. we wrześniu 2016 roku do 39,03 proc. we wrześniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TV4, który awansował z siódmej lokaty. Jego udział wyniósł 4,33 proc., po wzroście o 28,87 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,02 proc.; wzrost 3,88 proc.), TVP Info (3,96 proc.; + 27,33 proc.), TVN7 (3,28 proc.; - 14,36 proc. - największy spadek w top 10), TV Puls (2,89 proc.; - 13,73 proc.) i TTV (1,85 proc.; + 14,20 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,81 proc., po spadku o 6,29 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 4,43 proc. do 12,73 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (7,18 proc udziału; w dół o 2,71 proc.) oraz TVP1 (5,48 proc.; - 16,21 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 4 proc. do 12,49 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Kazachstanem, który odbył się w 4 września. W Polsacie oglądało go średnio 6,27 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 40,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pojedynek ten równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła ponad 7 mln osób (ponad 45 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 25 września na antenie Dwójki oglądało 5,98 mln widzów, co dało stacji 37,95 proc. udziału.

Podium uzupełnia mecz pomiędzy Polską, a Danią, który odbył się 1 września. W Polsacie obejrzało go 5,92 mln widzów (39,78 proc. udziału). Pojedynek ten równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła 6,6 mln osób (40 proc. udziału), a minutowy zasięg - 11,5 mln osób.

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 6 września na antenie Dwójki oglądało 3,87 mln widzów, co dało stacji 25,85 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 12 września śledziło 3,77 mln widzów (25,08 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 5 września obejrzało 3,20 mln widzów (25,63 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,02 mln widzów (emisja 10 września; 14. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Siedem lokat należało do programów TVP2, trzy - do Polsatu, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: M jak miłość, Fakty, Wiadomości, TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN24, TVP Info, podsumowanie miesiąca

Komentarze (19) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia