SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat liderem we wrześniu - udany miesiąc Czwórki i TVP Info, traci TVP1

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego we wrześniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mecze piłki nożnej i seriale Dwójki - raport Wirtualnemedia.pl.

fot: Łukasz Grochala/PZPN Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2016 roku zmniejszył się o 6,45 proc. i wyniósł 11,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 6,21 proc. do 10,12 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do września 2016 roku zmalał o 10,73 proc. do 9,15 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej czwórce zestawienia.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,44 proc. udziału; w dół o 1,29 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 41,69 proc. we wrześniu 2016 roku do 39,03 proc. we wrześniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TV4, który awansował z siódmej lokaty. Jego udział wyniósł 4,33 proc., po wzroście o 28,87 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,02 proc.; wzrost 3,88 proc.), TVP Info (3,96 proc.; + 27,33 proc.), TVN7 (3,28 proc.; - 14,36 proc. - największy spadek w top 10), TV Puls (2,89 proc.; - 13,73 proc.) i TTV (1,85 proc.; + 14,20 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,81 proc., po spadku o 6,29 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 4,43 proc. do 12,73 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (7,18 proc udziału; w dół o 2,71 proc.) oraz TVP1 (5,48 proc.; - 16,21 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 4 proc. do 12,49 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Kazachstanem, który odbył się w 4 września. W Polsacie oglądało go średnio 6,27 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 40,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pojedynek ten równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła ponad 7 mln osób (ponad 45 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 25 września na antenie Dwójki oglądało 5,98 mln widzów, co dało stacji 37,95 proc. udziału.

Podium uzupełnia mecz pomiędzy Polską, a Danią, który odbył się 1 września. W Polsacie obejrzało go 5,92 mln widzów (39,78 proc. udziału). Pojedynek ten równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła 6,6 mln osób (40 proc. udziału), a minutowy zasięg - 11,5 mln osób.

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 6 września na antenie Dwójki oglądało 3,87 mln widzów, co dało stacji 25,85 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 12 września śledziło 3,77 mln widzów (25,08 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 5 września obejrzało 3,20 mln widzów (25,63 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,02 mln widzów (emisja 10 września; 14. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Siedem lokat należało do programów TVP2, trzy - do Polsatu, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem we wrześniu - udany miesiąc Czwórki i TVP Info, traci TVP1

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
o co chodzi
Niby ciąle piszą, że tvp 1 spada i spada, że nawet za tvp 2 już spadło, a tu nagle się okazuje jak czytam, że właśnie tvp spadło za tvn dopiero na 3. miejsce. Ile razu ten tvp 1 spada?
20 25
odpowiedź
User
żaba Kermit
Raz za razem byliśy karmieni tym, jak to tvn 24 rośnie a tvp info traci. A tu widać, że rok do roku tvn24 urósł 3%, a tvp info 27%.
28 20
odpowiedź
User
Nikii
Szkoda ze Wirtualne Media nie podają zsumowanej widowni programów informacyjnych nadawanych w tym samym czasie na różnych antenach. Pewnie dlatego, ze wtedy zestawienie wygrałyby Wiadomości
22 22
odpowiedź
User
halo
Oglądalność tvp robią hity, co widać po topowych pozycjach, a tvn i polsat mają ich jak na lekarstwo i ciułają oglądalność średnimi programami, ale wieloma. Dlatego mają procenty. TVP musi dorobić programy na średnią oglądalność, komercyjne powinny starać się wyprodukować jakieś hity.
13 14
odpowiedź
User
Jarek
24.09 Wiadomości obejrzało ponad 3,3mln widzów. Fakty W TVN oraz TVN24 BiŚ miały wtedy mniejsza widownię. Czemu piszecie nieprawdę?
21 9
odpowiedź
User
StefanBoltzman
Raz za razem byliśy karmieni tym, jak to tvn 24 rośnie a tvp info traci. A tu widać, że rok do roku tvn24 urósł 3%, a tvp info 27%.
Popatrz sobie na wielką czwórkę. Tvp niby takie straty robi, a widać, że rok do roku właśnie tvp 1 wcale dużo bardziej nie spada niż tvn czy polsat, a tvp 2 prawie nie ma różnicy. To jest właśnie magia statystyki. Każdy widzi co chce.
19 9
odpowiedź
User
fred
Puls po uruchomieniu we wrześniu dwóch dużych codziennych seriali ma wynik (w 16-49) - 19.95% (słownie : minus 19). Czy świat widział większych geniuszy niż Dariusz D. i jego zaufana wesoła gromadka? Ma człowiek rękę do fachowców trzeba przyznać. No i sam jest ho ho
15 1
odpowiedź
User
KrulEłropy
24.09 Wiadomości obejrzało ponad 3,3mln widzów. Fakty W TVN oraz TVN24 BiŚ miały wtedy mniejsza widownię. Czemu piszecie nieprawdę?
Przykra sprawa. Nie lekceważę jej. Odniosę się do niej w poniedziałek o 15.
5 7
odpowiedź
User
xx
Puls po uruchomieniu we wrześniu dwóch dużych codziennych seriali ma wynik (w 16-49) - 19.95% (słownie : minus 19). Czy świat widział większych geniuszy niż Dariusz D. i jego zaufana wesoła gromadka? Ma człowiek rękę do fachowców trzeba przyznać. No i sam jest ho ho
Telewizja WP.
7 5
odpowiedź
User
gość
czwórka fajnie się rozwinęła po tym jak ma te hitowe codzienne seriale o 19 i 20 :P
12 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing