Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2015 roku wyniosła 126 828 egz. Było to o 4,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 1,98 proc. do 119 533 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w czerwcu br. zmniejszyła się o 6,32 proc. i wyniosła 108 709 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 477 egz., po wzroście o 0,33 proc. Tygodnik kierowany przez Jacka Karnowskiego mógł się pochwalić jedynym wzrostem w segmencie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-o-72-proc-w-dol-a-polityka-o-32-proc-sprzedaz-tygodnikow-opinii-od-2005-roku-raport ##
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 65,66 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w czerwcu br. wyniósł 37 307 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.
Trzeba podkreślić, że w czerwcu ub.r. „Wprost” opublikował zapis tzw. taśm z podsłuchanych rozmów polityków PO i urzędników, co spowodowało ogromny wzrost sprzedaży tego pisma. Dodajmy też, że pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a w tygodniku nie ma już raczej materiałów śledczych, stawia zaś on mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. cztery tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a pozostałe cztery zwiększyły sprzedaż. Najwięcej stracił „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro; - 6,24 proc.), a najwięcej zyskało będące jego bezpośrednim konkurentem „W Sieci” (6,98 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











