“Ojciec Mateusz” stracił ponad milion widzów

Siódmy sezon “Ojca Mateusza” śledzi w czwartkowe wieczory w TVP1 średnio 4,47 mln widzów, czyli o ponad milion mniej niż oglądało emitowaną rok wcześniej piątą serię. Serial w dalszym ciągu daje Jedynce pozycję lidera.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Premierowe odcinki “Ojca Mateusza” niezmiennie emitowane są w TVP1 w czwartki o 20.20. Trzy pierwsze epizody najnowszej serii zobaczyło średnio 4,47 mln widzów, co dało stacji 28,05 proc. udziału w grupie 4+ i zapewniło pierwsze miejsce w rynku z dużą przewagą nad zajmującą drugie miejsce TVN. Jej udział wynosi 17,41 proc., a emitowała wtedy “Na Wspólnej” i “W11”. Trzecia jest TVP2 (14,51 proc.; “Barwy szczęścia”, “Magia kłamstwa”), a czwarty - Polsat (9,81 proc.; “CSI: Kryminalne zagadki Miami”).

Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka także jest liderem, ale z niższym wynikiem niż w 4+ - wynoszącym 21,89 proc. Zajmująca drugą pozycję TVN ma 17,55 proc. udziału, a TVP2 - 12,67 proc.

Trzy pierwsze odcinki piątego sezonu, emitowane w marcu 2011 roku, śledziło średnio 5,66 mln widzów, co dawało stacji aż 34,3 proc. udziału wśród wszystkich oglądających i 27,84 proc. w grupie komercyjnej (dowiedz się więcej).

Od marca br. Jedynka przeniosła niedzielne powtórki “Ojca Mateusza”, nadawane w dawnym paśmie premierowym, na soboty. Nadal nadawane są o godz. 17.20. Ze względu na transmisję z zawodów sportowych nie pokazano powtórki pierwszego odcinka, zaś powtórkę drugiego 17 marca br. obejrzało 2,24 mln widzów przy udziale w 4+ na poziomie 23,43 proc. Dla porównania, powtórki pierwszych dwóch epizodów piątej serii w niedziele o 17.20 miały aż 4,5 mln widzów, a udział TVP1 wynosił 32,73 proc.

grafika

“Ojciec Mateusz” / fot. Marzena Stokłosa/TVP

Dane telemetryczne pokazują, że kryminalny serial TVP1 najchętniej oglądają kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz ludzie z wykształceniem podstawowym.

Widownia “Ojca Mateusza” odcinek po odcinku

Oglądalność serialu na tle konkurencji

 Profil widowni produkcji  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej