SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Weteran przegrywa walkę na rynku foto. Olympus sprzedaje dział produkcji aparatów fotograficznych. „Klienci nie mają się czego obawiać”

Olympus, znany i ceniony na rynku producent sprzętu foto podjął decyzję o sprzedaży całego działu fotograficznego zewnętrznej firmie. Wartości transakcji nie ujawniono. Olympus przegrał walkę o rynek, od trzech lat produkcja aparatów i akcesoriów przynosiła japońskiej firmie straty. - Nasi klienci nie powinni mieć powodów do obaw, ponieważ dział sprzedaży, marketingu i przede wszystkim serwis będą pracować w tym samym trybie - zapewnia Marek Jamiołkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Olympus Polska w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Olympus to japońska marka świetnie znana na fotograficznym rynku. W 1936 r. firma zaczęła produkcję aparatów fotograficznych z autorskimi obiektywami Zuiko.

Olympus jest ceniony w branży fotograficznej m.in. dzięki produkcji aparatów Olympus Pen, pierwszej kamery na mini kasety o nazwie Zuiko Pearlcorder, serii zaawansowanych aparatów Olympus OM-D czy stworzenia lustrzanek w standardzie 4/3.

Olympus sprzedaje dział foto

W środę pojawiła się informacja o tym, że Olympus zamierza przekazać kontrolę nad oddziałem Olympus Imaging zajmującym się produkcją aparatów fotograficznych i rejestratorów dźwięku firmie Japan Industrial Partners (JIP).

Wartości umowy nie ujawniono. Zgodnie z nią po zakończeniu transakcji, co zaplanowano na koniec września 2020 r. powstanie nowa firma w której większość udziałów będzie miała JIP.

Według zapowiedzi utworzony podmiot będzie nadal zajmował się wytwarzaniem sprzętu fotograficznego, jednak lepiej zoptymalizowana struktura firmy oraz wsparcie JIP ma jej zapewnić większą niż dotąd konkurencyjność na rynku.

W oficjalnym komunikacie Olympus nie ukrywa, że o rezygnacji z działu foto zdecydowały względy czysto finansowe. Firma podała, że przez ostatnie trzy lata fiskalne Olympus Imagine przynosił straty. Producent nie zdradza w jakim stopniu na kondycję biznesową segmentu fotograficznego ma pandemia koronawirusa.

Czytaj także: Olympus nowy klientem Węc PR

Klienci bezpieczni

W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Olympus Polska zaznacza, że rozmowy z JIP są wciąż w toku, zaś obecni i ewentualni przyszli klienci marki nie mają się czego obawiać.

- W dalszym ciągu prowadzone są rozmowy dot. przeniesienia działalności naszej firmy do Japan Industrial Partners - wyjaśnia Jacek Jamiołkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Olympus Polska. - W czasie ich trwania nasi klienci nie powinni mieć powodów do obaw, ponieważ dział sprzedaży, marketingu i przede wszystkim serwis będą pracować w tym samym trybie. Wszelkie działania związane z wprowadzaniem na rynek nowych produktów również będą realizowane zgodnie z planem.

Zgodnie z planem po zakończeniu transakcji z JIP i pozbyciu się działu foto Olympus skoncentruje się na rynku urządzeń medycznych, na którym także jest znanym producentem.

Czytaj także: Olympus: nowy bezlusterkowiec, obiektyw i dyktafon (wideo)

Dołącz do dyskusji: Weteran przegrywa walkę na rynku foto. Olympus sprzedaje dział produkcji aparatów fotograficznych. „Klienci nie mają się czego obawiać”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zigi
Zobaczymy, co będzie dalej. Pierwszą lustrzankę Olympusa kupiłem na giełdzie w „Stodole” w 1992. To była firma, która wszystko robiła wówczas odwrotnie niż pozostali, co było pociągające. W mojej ocenie, i o to oczywiście można się spierać, mieli od dłuższego czasu problem z utrzymaniem konkurencyjności cenowej na ostro rywalizującym rynku.
odpowiedź
User
excalibur
Ale jakości mogła jej pozazdrościć niejedna firma konkurencyjna. Ja byłem megazadowolony
odpowiedź