Omnicom i Publicis odwołują fuzję. „Odrębne kultury korporacyjne”

Globalne koncerny reklamowe Omnicom i Publicis rezygnują ze swojego połączenia, ogłoszonego w lipcu ub.r. Jako powody wymieniają różnice w strukturach organizacyjnych i trudności w ujednoliceniu systemów finansowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Mający centralę w USA Omnicom i francuski Publicis miały połączyć się w Publicis Omnicom Group, firmę o kapitale 31,5 mld dolarów zatrudniającą na całym świecie 130 tys. pracowników (przeczytaj więcej na ten temat). Nowy podmiot wyprzedziłby WPP na pozycji lidera w branży marketingowej.

Szefowie obu koncernów poinformowali jednak właśnie, że trwające od lipca ub.r. prace nad fuzją spółek zakończyły się niepowodzeniem.

- Jest wiele złożonych problemów, których nie udało nam się rozwiązać. W obu firmach są odrębne, silne kultury korporacyjne, które oddalały nas od osiągnięcia porozumienia. Nie mieliśmy wyraźnej linii mety w zasięgu wzroku, a niepewność nigdy nie jest dobra w branży opartej na kontaktach międzyludzkich - tłumaczy John Wren, szef Omnicomu. - Przedłużanie tej sytuacji mogłoby odciągać szefostwo obu firm od podstawowego zadania: jak najlepszej obsługi klientów - dodaje Maurice Levy, CEO Publicisu.

Jak podaje Reuters, koncerny nie zdołały się porozumieć co do wyboru wspólnego dyrektora finansowego, który zarządzałby procesem ich fuzji oraz wyznaczył strategię finansową połączonego podmiotu. W grę wchodziły mocno scentralizowany sposób zarządzania, który działa w Publicisie, oraz większa swoboda dla oddziałów w różnych krajach (typowa dla Omnicomu). Ponadto nowa firma chciała rozliczać się z podatków w Wielkiej Brytanii, jednak miała problemy z uzyskaniem do tego prawa, ponieważ została już zarejestrowana w Holandii.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?