Strony Google w kwietniu br. odwiedziło 19,88 mln internautów, o 47,7 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż o 1,56 mln więcej niż w kwietniu ub.r. Facebook i YouTube w skali miesiąca zanotował niewielkie spadki (o 58,3 tys. i 17,3 tys. użytkowników), za to w skali roku pierwszy zyskał 1,41 mln użytkowników, a drugi - 1,38 mln.
Z kolei strony Allegro i GG w skali miesiąca straciły 861,6 tys. użytkowników, a w skali roku - 1,41 mln.
Rywalizujące mocno o miano lidera wśród wydawców serwisów kontentowych Grupa Onet - RASP i Grupa Wirtualna Polska zanotowały niewielkie spadki w porównaniu z marcem br.: pierwsza straciła 173,1 tys. użytkowników, a druga - 121,2 tys.

Wśród serwisów objętych audytem site-centric liderem jest Grupa Allegro i GG, która wyprzedza Onet i RASP oraz Grupa WP.
Strony Grupy Gazeta.pl w skali miesiąca straciły 153,2 tys. użytkowników, a w skali roku zyskały 323 tys. Witryny Grupy Interia przez miesiąc straciły 81,1 tys. użytkowników, a przez rok zyskały 68 tys.

Google.pl w skali miesiąca zanotowało niewielki wzrost, a Facebook.com i YouTube.com - małe spadki. W skali roku Google.pl zyskało 1,78 mln użytkowników, Facebook - 1,41 mln, YouTube - 1,38 mln, a Google.com - 890 tys.
Największe polskie portale - Onet.pl, Allegro.pl, WP.pl i Gazeta.pl - miały od 200 tys. do 385 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Przy czym w skali roku straciło tylko Allegro (278 tys. użytkowników w dół), WP osiągnęła prawie identyczny wynik, natomiast Onet i Gazeta.pl zyskały (odpowiednio 88 tys. i 70 tys. użytkowników).
Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Serwisy pięciu czołowych wydawców zanotowały po kilkanaście proc. odsłon krajowych mniej niż w marcu br. Natomiast w skali roku strony Allegro i GG straciły 821 mln odsłon. Witryny Onetu i RASP przed rokiem były jeszcze klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Wirtualnej Polski i Grupy o2.
Windows Media Player w skali miesiąca stracił 671,8 tys. odtworzonych aplikacji, a w skali roku - 772 tys. Skype w porównaniu z kwietniem ub.r. zyskał 605,2 tys. odtworzonych aplikacji, komunikator GG stracił aż 3,3 mln, a Ipla straciła 551,8 tys.

Liczebność próby: N=14 002. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











