Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)
Zarówno w internecie stacjonarnym, jak i mobilnym najpopularniejszymi serwisami wśród polskich użytkowników są Google i Facebook. YouTube znacznie niższą odwiedzalność ma w internecie mobilnym, a wśród polskich stron liderem jest Onet.pl, wyprzedzający Allegro.pl i WP.pl.
W kwietniu br. domena Google.pl na komputerach zanotowała 22,88 mln polskich realnych użytkowników, co oznacza 88,62 proc. wszystkich internautów w naszym kraju - wynika z badania gemiusAudience. Dodatkowo Google.com miało 15,44 mln użytkowników i 59,82 proc. zasięgu.
Między domenami Google znalazły się dwa inne globalne serwisy: Facebook (z 19,42 mln użytkowników) i YouTube (18,4 mln).
Więcej niż połowa polskich internautów odwiedziła jeszcze dwa najpopularniejsze polskie witryny: Onet.pl (14,84 mln użytkowników i 57,48 proc.) i Allegro.pl (12,97 mln użytkowników i 50,26 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się trzy inne największe portale horyzontalne: WP.pl (12,33 mln użytkowników), Interia.pl (9,16 mln) i Gazeta.pl (7,9 mln).
Jeśli chodzi o media pozainterentowe, to najchętniej odwiedzanym serwisem tytułu prasowego jest Fakt.pl (od jesieni ub.r. działającym pod marką Fakt24.pl) z 5 mln użytkowników, a dalej znalazły się Wyborcza.pl (4 mln) i Naszemiasto.pl (3,8 mln). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych liderem jest serwis TVN24 (4,2 mln użytkowników) wyprzedzający witrynę Telewizji Polskiej (3,16 mln).
TOP50 serwisów pod względem liczby użytkowników na komputerach |
|||
(gemiusAudience) |
|||
lp. |
wydawca |
kwiecień 2016 |
|
użytkownicy (real users) |
zasięg |
||
1 |
google.pl |
22 877 659 |
88,62% |
2 |
facebook.com |
19 421 027 |
75,23% |
3 |
youtube.com |
18 399 973 |
71,28% |
4 |
google.com |
15 442 474 |
59,82% |
5 |
onet.pl |
14 838 011 |
57,48% |
6 |
allegro.pl |
12 974 939 |
50,26% |
7 |
wp.pl |
12 333 534 |
47,78% |
8 |
wikipedia.org |
10 310 229 |
39,94% |
9 |
olx.pl |
10 266 750 |
39,77% |
10 |
interia.pl |
9 161 633 |
35,49% |
11 |
gazeta.pl |
7 901 976 |
30,61% |
12 |
blogspot.com |
7 260 655 |
28,13% |
13 |
ceneo.pl |
6 738 835 |
26,10% |
14 |
o2.pl |
5 590 719 |
21,66% |
15 |
money.pl |
5 187 941 |
20,10% |
16 |
cda.pl |
5 128 491 |
19,87% |
17 |
fakt.pl |
5 002 114 |
19,38% |
18 |
bet-at-home.com |
4 926 917 |
19,09% |
19 |
filmweb.pl |
4 864 553 |
18,84% |
20 |
bet365.com |
4 826 906 |
18,70% |
21 |
otomoto.pl |
4 683 266 |
18,14% |
22 |
ipko.pl |
4 328 233 |
16,77% |
23 |
orange.pl |
4 289 306 |
16,62% |
24 |
dobreprogramy.pl |
4 265 337 |
16,52% |
25 |
tvn24.pl |
4 203 041 |
16,28% |
26 |
wyborcza.pl |
3 996 140 |
15,48% |
27 |
twitter.com |
3 925 181 |
15,21% |
28 |
microsoft.com |
3 854 400 |
14,93% |
29 |
zumi.pl |
3 836 500 |
14,86% |
30 |
naszemiasto.pl |
3 796 737 |
14,71% |
31 |
vod.pl |
3 732 512 |
14,46% |
32 |
chomikuj.pl |
3 624 835 |
14,04% |
33 |
play.pl |
3 491 322 |
13,52% |
34 |
polki.pl |
3 444 854 |
13,34% |
35 |
ingbank.pl |
3 364 904 |
13,03% |
36 |
abczdrowie.pl |
3 342 794 |
12,95% |
37 |
betclic.com |
3 327 963 |
12,89% |
38 |
gry.pl |
3 299 713 |
12,78% |
39 |
panoramafirm.pl |
3 274 674 |
12,69% |
40 |
infor.pl |
3 218 075 |
12,47% |
41 |
lotto.pl |
3 205 357 |
12,42% |
42 |
tvp.pl |
3 165 153 |
12,26% |
43 |
tekstowo.pl |
3 099 280 |
12,01% |
44 |
komputerswiat.pl |
3 091 752 |
11,98% |
45 |
mbank.pl |
2 986 593 |
11,57% |
46 |
player.pl |
2 880 522 |
11,16% |
47 |
zadane.pl |
2 841 278 |
11,01% |
48 |
plejada.pl |
2 796 628 |
10,83% |
49 |
poradnikzdrowie.pl |
2 744 099 |
10,63% |
50 |
instagram.com |
2 720 893 |
10,54% |
Dołącz do dyskusji: Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)