SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet-RASP przed WP, a Interia przed Gazeta.pl, po zmianach algorytmu Facebook i Allegro mocno w górę (Gemius/PBI z listopada)

Najpopularniejszymi serwisami w Polsce są niezmiennie Google i Facebook, a wśród rodzimych wydawców Grupa Onet-RASP wyprzedza Wirtualną Polskę w liczbie użytkowników, a przegrywa w liczbie odsłon. Po zmianach w pomiarze internetu mobilnego duże wzrosty statystyk osiągnęły Facebook i Allegro.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,6 mln realnych użytkowników, czyli 96,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 8,59 mld odsłon.

Drugie miejsce we wszystkich statystykach zajął Facebook z 22,6 mln użytkowników i 5,53 mld odsłon. Na dalszych pozycjach są najwięksi rodzimi wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Pierwsza miała więcej użytkowników (20,65 mln wobec 20,21 mln konkurenta), a druga - więcej odsłon (2,92 mld wobec 2,68 mld).

Porównywanie wyników w skali miesiąca jest mało miarodajne, ponieważ w listopadzie z uwagi na rozwój internetu mobilnego zmodyfikowano algorytm określania liczby realnych użytkowników. W konsekwencji wzrosły zasięgi wydawców i serwisów na urządzeniach mobilnych, natomiast zmiany nie objęły statystyk na komputerach stacjonarnych.

- Internauci odwiedzają strony www nie tylko przy pomocy mobilnych przeglądarek internetowych, ale także za pośrednictwem aplikacji. To zjawisko jest szczególnie widoczne w przypadku aplikacji Facebook, która korzysta z innych identyfikatorów cookie niż przeglądarka na urządzeniu mobilnym. Powoduje to zawyżanie liczby cookie, co wpływa na wyznaczanie zasięgów dla poszczególnych węzłów. Z tego powodu Gemius wprowadził modyfikację sposobu wyznaczania zasięgów na urządzeniach mobilnych. Zmianę wprowadziliśmy w pliku z danymi od listopada 2016 roku. Polega ona na fuzji aktywności użytkowników w przeglądarkach mobilnych i w aplikacji Facebook - opisuje Anna Oziębło, dyrektor ds. badania Gemius/PBI.

W listopadzie łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 26,5 mln (wobec 26,1 mln w październiku), w tym 23,7 mln na komputerach stacjonarnych (0,2 mln więcej niż miesiąc wcześniej) i 18,7 mln na smartfonach i tabletach (0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej).

Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 25,24 mln użytkowników i 7,58 mld odsłon, a Google.com - 19 mln użytkowników i 869,7 mln odsłon. Facebook mając 3 mln użytkowników więcej od YouTube’a (22,6 mln wobec 19,61 mln) zanotował pięć razy więcej odsłon (5,53 mld wobec 1,09 mld).

Z kolei Onet.pl przy ponad 3 mln użytkowników więcej niż WP (17,48 mln wobec 14,31 mln) miał minimalnie mniej odsłon (1,95 mld wobec 1,99 mld).

Tylko na komputerach strony Google mają zdecydowanie wyższą przewagę nad Facebookiem - zanotowały w listopadzie 22,72 mln użytkowników i 5,42 mld odsłon, natomiast Facebook - 18,82 mln użytkowników i 2,21 mld odsłon.

Z kolei Grupa Wirtualna Polska z 16,46 mln użytkowników i 2,09 mld odsłon wyprzedza Grupę Onet-RASP (16,17 mln użytkowników i 1,76 mld odsłon), a Grupa Interia mając zdecydowanie więcej użytkowników of Grupy Allegro (13,31 mln wobec 12,8 mln) zanotowała prawie dwa razy mniej odsłon (730,1 mln wobec 1,43 mld).

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed WP, a Interia przed Gazeta.pl, po zmianach algorytmu Facebook i Allegro mocno w górę (Gemius/PBI z listopada)

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
takmyślę
Przejęcia, akwizycje, ruchy kapitałowe spowodowały, że główne portale polskiego internetu są w rękach niemieckich. A te, które zostały w polskich, obrały ostry kurs "michnikowo-lisowy". O dziwo, najbardziej strawna jest niemiecka interia. Ale to tylko na zasadzie "na bezrybiu ..".
Generalnie króluje niestrawna "tabloidowość" i poziom brukowców. Gdy otwieram onet lub wp to tylko po to aby przelecieć wzrokiem tytuły. Teksty są tak nędzne, niefachowe, tendencyjne, że szkoda czasu na czytanie.
odpowiedź
User
ed
Gdy otwieram onet lub wp to tylko po to aby przelecieć wzrokiem tytuły. Teksty są tak nędzne, niefachowe, tendencyjne, że szkoda czasu na czytanie.


A po kiego toto otwierasz ???
odpowiedź
User
Mietek
wyborcza tonie, onet tonie, wp tonie, interia tonie, Max TV rośnie, jednak menago to pawiany.
odpowiedź