Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. strony Google’a odwiedziło 24,5 mln polskich realnych użytkowników (czyli 96,6 wszystkich internautów w naszym kraju), którzy wykonali 7,46 mld odsłon. Liczba odwiedzających te witryny wzrosła w skali miesiąca o 777,7 tys., a liczba odsłon - o 398,3 mln.
Z kolei Facebook miał o 647,7 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, ale o 499,5 mln mniej.
Tak jak w poprzednich miesiącach Grupa Onet-RASP osiągnęła wyższy zasięg niż Grupa Wirtualna Polska - serwisy pierwszego wydawcy odwiedziło 19,36 mln użytkowników, o 385,8 tys. więcej niż witryny drugiego. Obie grupy stron zanotowały wzrosty liczby odwiedzających, a jednocześnie spadki liczby odsłon.
Liczba internautów w Polsce we wrześniu br. została oszacowana w badaniu na 25,3 mln, z czego na urządzeniach stacjonarnych - 23 mln, a na mobilnych - 17,5 mln.

Serwis Google.pl odwiedziło w minionym miesiącu 24,13 mln polskich internautów, wykonując 6,63 mld odsłon. Strona z miesiąca na miesiąc zyskała 759,5 tys. użytkowników i 420,6 mln odsłon. Z kolei Google.com przy wzroście liczby odwiedzających o 404,4 tys. zanotował spadek liczby odsłon o 20 mln.
Onet.pl odwiedziło 16,31 mln użytkowników (293,1 tys. więcej niż w sierpniu), którzy wykonali prawie 2 mld odsłon, o 108,5 mln mniej niż miesiąc wcześniej.

W internecie stacjonarnym strony Google’a mają zdecydowanie większą przewagę nad Facebookiem w liczbie odsłon - we wrześniu przy 22,21 mln użytkowników zanotowały 4,96 mld odsłon, ponad dwa razy więcej od Facebooka, który przy 18,36 mln odwiedzających miał 2,08 mld odsłon.
Grupa Wirtualna Polska tak jak we wcześniejszych miesiącach miała przewagę nad Grupą Onet-RASP - zanotowała 16,28 mln użytkowników (170 tys. więcej od konkurenta) i 2,13 mld odsłon (295,7 mln więcej niż Onet-RASP).

Google.pl osiągnęło wzrost liczby użytkowników w skali miesiąca o 1,06 mln do 21,95 mln oraz liczby odsłon o 238,5 mln do 4,41 mld.
Za to Onet.pl przy 444,5 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu miał o 43,9 mln odsłon mniej, a WP.pl - przy 221,1 tys. użytkowników więcej 20,7 mln odsłon mniej.

Na urządzeniach mobilnych witryny Google’a zanotowały w zeszłym miesiącu 16,01 mln użytkowników i prawie 2,5 mld odsłon, a Facebook przy 12,35 mln użytkowników (30 proc. mniej od stron Google) miał 2,17 mld odsłon (tylko 15 proc. mniej).
Serwisy Grupy Onet-RASP miały 11,32 mln odwiedzających, o 935,4 tys. więcej niż strony Grupy Wirtualna Polska, oraz 840,6 mln odsłon, o 92,9 mln więcej od najbliższego konkurenta.

Na stronach Grupy OLX 6,61 mln użytkowników wygenerowało 536,3 mln odsłon, czyli ponad dwa razy więcej niż w przypadku mających znacznie więcej odwiedzających serwisów Gazeta.pl i Interii.
Google.pl przy prawie takiej samej liczbie użytkowników mobilnych jak miesiąc wcześniej miało 182,2 mln odsłon więcej, a Facebook przy minimalnie niższe liczbie użytkowników zanotował spadek liczby odsłon o 517,8 mln.

OLX.pl mając 5,08 mln użytkowników, nieco mniej niż Gazeta.pl i nieco więcej niż Interia.pl zanotował ponad cztery razy więcej odsłon od pierwszego konkurenta i ponad dwa razy więcej od drugiego, a także dwa razy więcej niż Allegro.pl, które odwiedziło 7,53 mln mobilnych internautów.
Liczebność próby: N=140 843. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z II kwartału 2016r. i badania Maluchy z 2015 r.











