WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2012 roku

Onet wyprzedził YouTube’a, Facebook z rekordem

2012-03-23 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W styczniu br. serwisy Onetu odwiedziło więcej polskich użytkowników niż YouTube’a. Natomiast Facebook zyskał ponad 500 tys. real users i wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. serwisy Google miały 100 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a YouTube - ponad 200 tys. mniej. Za to strony Onetu zyskały w skali miesiąca prawie 100 tys. real users, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 200 tys.

Jeszcze większy wzrost odwiedzalności - wynoszący ok. 535 tys. real users - zanotował Facebook. To jego rekordowy zasięg w Polsce. W styczniu ub.r. serwis odwiedziło 9,9 mln użytkowników z naszego kraju, więc w ciągu roku zyskał on ok. 2,8 mln real users. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 342 941 90,45%  
2 Grupa Onet.pl 13 456 218 70,18% tak
3 youtube.com 13 189 586 68,79%  
4 facebook.com 12 671 763 66,09%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 636 546 65,91% tak
6 Grupa Gazeta.pl 12 069 851 62,95% tak
7 Grupa Interia.pl 11 625 053 60,63% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 516 996 60,07% tak
9 Grupa Nk.pl 11 259 583 58,73%  
10 Grupa O2.pl 10 049 452 52,41% tak
11 Grupa Wikipedia 9 699 342 50,59%  
12 Grupa Polskapresse 5 870 334 30,62% tak
13 Grupa Next Infor 5 582 155 29,11% tak
14 Grupa Ringier Axel Springer 5 330 670 27,80% tak
15 Grupa Microsoft 5 222 022 27,24%  
16 Grupa Murator 5 170 914 26,97% tak
17 Grupa GG Network 5 155 996 26,89% tak
18 demotywatory.pl 4 981 080 25,98%  
19 Grupa Money.pl 4 879 455 25,45% tak
20 Grupa Media Regionalne 4 590 185 23,94%  


W dalszej części zestawienia najpopularniejszych portali Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 350 tys. użytkowników, a Interia.pl - ponad 250 tys. Za to serwisy Allegro.pl odwiedziło 150 tys. real users mniej, przez co zostały one wyprzedzone przez Interię.

Witryny Next Infor i Money.pl zyskały w porównaniu z grudniem po ok. 600 tys. użytkowników, strony Muratora - ok. 570 tys., a serwisy Polskapresse - ok. 470 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 456 218 70,18%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 636 546 65,91%
3 Grupa Gazeta.pl 12 069 851 62,95%
4 Grupa Interia.pl 11 625 053 60,63%
5 Grupa Allegro.pl 11 516 996 60,07%
6 Grupa O2.pl 10 049 452 52,41%
7 Grupa Polskapresse 5 870 334 30,62%
8 Grupa Next Infor 5 582 155 29,11%
9 Grupa Ringier Axel Springer 5 330 670 27,80%
10 Grupa Murator 5 170 914 26,97%
11 Grupa GG Network 5 155 996 26,89%
12 Grupa Money.pl 4 879 455 25,45%
13 dobreprogramy.pl 4 482 709 23,38%
14 Grupa TVN 4 118 614 21,48%
15 filmweb.pl 4 053 182 21,14%
16 Grupa Spolecznosci.pl 3 674 294 19,16%
17 tablica.pl 3 510 466 18,31%
18 Grupa Edipresse.pl 3 339 795 17,42%
19 Grupa NextWeb Media 3 253 630 16,97%
20 nokaut.pl 2 799 614 14,60%


Adres google.pl odwiedziło ponad 100 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej
, za to google.com - ok. 400 tys. więcej. Nieznaczne wzrosty odwiedzalności zanotowały domeny największych polskich portali: Onet.pl. NK.pl i WP.pl.

Chomikuj.pl i Demotywatory.pl zyskały po ok. 300 tys. real users. Z drugiej strony Ceneo.pl straciło w skali miesiąca ok. 550 tys. użytkowników, i to jeszcze przed przesunięciem w dół linków do tego serwisu - podobnie jak kilkudziesięciu innych stron, w tym porównywarek cenowych - przez Google (więcej na ten temat).

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 712 027 87,16%  
2 youtube.com 13 189 586 68,79%  
3 facebook.com 12 671 763 66,09%  
4 onet.pl 12 475 365 65,07% tak
5 google.com 12 392 161 64,63%  
6 nk.pl 11 246 102 58,66%  
7 wp.pl 11 080 312 57,79% tak
8 allegro.pl 10 727 870 55,95% tak
9 wikipedia.org 9 600 861 50,07%  
10 gazeta.pl 8 772 593 45,75% tak
11 interia.pl 7 385 034 38,52% tak
12 chomikuj.pl 6 143 546 32,04% tak
13 blogspot.com 5 707 036 29,77%  
14 demotywatory.pl 4 981 080 25,98%  
15 ceneo.pl 4 560 721 23,79% tak
16 dobreprogramy.pl 4 482 709 23,38% tak
17 kwejk.pl 4 331 071 22,59%  
18 zumi.pl 4 246 810 22,15% tak
19 blox.pl 4 211 965 21,97% tak
20 wrzuta.pl 4 161 999 21,71% tak


Na wszystkich najważniejszych portalach użytkownicy wykonali więcej odsłon niż w grudniu
. Strony Allegro zanotowały ok. 450 mln odsłon więcej, witryny Onetu - ok. 200 mln więcej, a serwisy WP i Orange - prawie 300 mln więcej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 473 790 983 11 516 996
2 Grupa Onet.pl 3 023 384 607 13 456 218
3 Grupa Wirtualna Polska – Orange 2 676 634 745 12 636 546
4 Grupa Interia.pl 1 300 161 304 11 625 053
5 Grupa Gazeta.pl 1 260 819 839 12 069 851
6 Grupa O2.pl 1 152 784 652 10 049 452
7 Grupa Spolecznosci.pl 815 180 445 3 674 294
8 plemiona.pl 743 145 875 344 850
9 tablica.pl 296 206 914 3 510 466
10 filmweb.pl 269 471 326 4 053 182


Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich ok. 50 minut więcej niż miesiąc wcześniej
. W przypadku WP i Orange ten wzrost wyniósł ponad 40 minut, a w przypadku Allegro - ok. 30 minut. Na zdecydowanie najdłużej swoich użytkowników przyciągała strona z grą przeglądarkową plemiona.pl.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 85 416 281 06:20:52 13 456 218
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 84 658 792 06:41:58 12 636 546
3 Grupa Allegro.pl 63 996 608 05:33:24 11 516 996
4 Grupa Interia.pl 52 513 918 04:31:02 11 625 053
5 Grupa O2.pl 33 440 906 03:19:39 10 049 452
6 Grupa Gazeta.pl 29 537 398 02:26:50 12 069 851
7 Grupa TVN 25 137 443 06:06:12 4 118 614
8 Grupa GG Network 9 803 340 01:54:05 5 155 996
9 Grupa Spolecznosci.pl 9 242 114 02:30:55 3 674 294
10 Grupa Murator 8 881 033 01:43:03 5 170 914
11 Grupa Eurozet 5 648 070 08:05:53 697 469
12 plemiona.pl 4 775 858 13:50:57 344 850
13 Grupa Ling.pl 3 566 967 04:20:09 822 664
14 tablica.pl 3 404 755 00:58:12 3 510 466
15 wyspagier.pl 3 179 783 01:58:02 1 616 463
16 filmweb.pl 2 465 769 00:36:30 4 053 182
17 joemonster.org 2 207 951 01:25:07 1 556 523
18 Grupa Polskapresse 2 179 684 00:22:17 5 870 334
19 nokaut.pl 1 692 374 00:36:16 2 799 614
20 Grupa Ringier Axel Springer 1 632 466 00:18:22 5 330 670



Gadu-Gadu zyskało w skali miesiąca ponad 50 tys. użytkowników
. Natomiast Windows Media Player miał ich ok. 170 tys. więcej, dzięki czemu wyprzedził Skype’a, z którego skorzystało ok. 120 tys. użytkowników więcej. Za to spore spadki zasięgu zanotowały Winamp i ipla. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa aktywne programy* zasięg audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 5 911 328 30,83% tak
2 Windows Media Player 4 455 636 23,24%  
3 Komunikator Skype 4 414 133 23,02%  
4 Winamp 1 539 601 8,03%  
5 Ipla 1 374 054 7,17%  
6 OpenFM 785 295 4,10%  
7 RealPlayer 593 635 3,10%  
8 VLC media player 371 698 1,94%  
9 Windows Live Messenger 344 680 1,80%  
10 Komunikator Tlen.pl 243 616 1,27% tak
11 iTunes 232 875 1,21%  
12 Aplikacja Google Desktop 195 509 1,02%  
13 Google Earth 172 397 0,90%  
14 QuickTime 154 303 0,80%  
15 FLV Player 123 851 0,65%  
16 BestPlayer 121 095 0,63%  
17 Komunikator AQQ 102 589 0,54%  
18 KMplayer 74 432 0,39%  
19 AIMP 59 421 0,31%  
20 Last FM 56 247 0,29%  

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.



Liczebność próby: N= 13 938. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Autor: tw

Wiecej informacji: Megapanel PBI/Gemius

Fotoreportaże

Komentarze (3) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (486)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga