Open.fm i Polskastacja.pl przejęte przez Grupę Wirtualna Polska

Grupa Wirtualna Polska za 4 mln zł kupiła serwisy Open.fm (dotychczas należał do Grupy Allegro-GG) i Polskastacja.pl udostępniające streaming stacji radiowych. - Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze jest naturalnym kierunkiem naszego rozwoju - tłumaczy prezes Grupy WP Jacek Świderski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Open.fm i Polskastacja.pl przejęte przez Grupę Wirtualna Polska

Open.fm i Polskastacja.pl pozwalają słuchać online ponad 200 tematycznych kanałów muzycznych. W marcu br. pierwszy serwis zanotował 490,9 tys. użytkowników, 18 mln odsłon oraz 19 godzin i 32:09 minuty średniego czasu korzystania przez każdego użytkownika, a drugi - 283,4 tys. użytkowników, 2,7 mln odsłon i 4:14 minuty średniego czasu (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Łącznie zanotowały w ub.r. 2,4 mln zł przychodów pro forma.

- Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia - uzasadnia Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie Wirtualna Polska. - Słuchanie radia w pracy i w domu, a dzięki smartfonom również w ruchu, doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce zachować kontakt z konsumentem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - dodaje Michał Brański, VP ds. strategii w firmie.

Grupa Wirtualna Polska planuje wyraźnie zwiększyć przychody Open.fm i Polskastacja.pl, m.in. poprzez lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej, głównie w formie prerolli wideo, spotów dźwiękowych i bannerów.

Jest to pierwsza z akwizycji zapowiadanych przez Grupę WP po niedawnym debiucie giełdowym, który przyniósł spółce ok. 100 mln zł środków od akcjonariuszy, z czego ok. 70 mln zł ma zostać przeznaczone na przejęcia (więcej na ten temat). W ub.r. firma kupiła serwisy Sportowefakty.pl, Domodi.pl, Homebook.pl i Grupę Money, wydając na nie łącznie 66 mln zł (więcej o tym).

W I kwartale br. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online