Orange i Ferrero mniej na reklamy w 2014 roku. Mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Nestle (TOP 10)

Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w 2014 roku wzrosły o 3,2 proc. Ich liderem niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost zanotował Kino Świat, a wśród największych marketerów mniej wydali jedynie Orange Polska i Ferrero Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Według danych cennikowych Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) w 2014 roku wzrosły w skali roku o 3,2 proc. Wyniosły 28,6 mld zł.

Najwięcej we wsparcie swoich produktów w tym zakresie zainwestował Aflofarm Farmacja Polska. Wydał o 26,3 proc. więcej niż w 2013 roku - ponad 1,2 mld zł. Wiceliderem wydatków reklamowych był dystrybutor filmowy, firma Kino Świat. Jej budżet wzrósł aż o 287,2 proc., do 660,2 mln zł.  Trzecie miejsce w rankingu przypadło operatorowi telekomunikacyjnemu Orange Polska, który wydał 625,5 mln zł, o 8,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spośród dziesięciu największych reklamodawców mniej niż w 2013 roku wydała jedynie firma Ferrero Polska. Ten producent słodyczy zredukował nakłady reklamowe o 1,6 proc. - do 366,8 mln zł.

Według danych cennikowych w 2014 roku wzrosły wpływy reklamowe kin, radia, magazynów, outdooru i indooru. Mniejsze przychody miały telewizja i prasa.

Na reklamę kinową wydano w ub.r. 65 proc. więcej niż w 2013 roku - blisko 1,6 mld zł. Radio zarobiło na emisji reklam 17,9 proc. więcej - 4,4 mld zł. Wpływy reklamowe magazynów wzrosły o 6,4 proc. - do 3,1 mld zł, a outdooru - o 1,4 proc., do 1,45 mld zł. Na reklamę indoorową przeznaczono z kolei 0,9 proc. więcej - 22,5 mln zł.

Telewizja, która ze wszystkich mediów wciąż zarabia na reklamach zdecydowanie najwięcej, osiągnęła cennikowe przychody wynoszące 16,4 mld zł. Było to o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody reklamowe dzienników spadły o 4,7 proc., do ponad 1,6 mld zł.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7