SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange Polska przeprasza za reklamę porównawczą z nieaktualną ofertą T-Mobile Polska

W internecie pojawiły się przeprosiny Orange Polska wobec T-Mobile Polska dotyczące reklamy z maja br. porównującej oferty na kartę obu operatorów. Orange przyznaje, że pokazał w reklamie nieaktualną ofertę konkurenta z mniej korzystnymi warunkami.

Przeprosiny dotyczą jednej z reklam emitowanych w maju br., w których Robert Górski jako kioskarz tłumaczył piłkarzom w strojach przypominających barwy T-Mobile, Plusa i Play, żeby przeszli do Orange na Kartę, bo tam mogą korzystać z atrakcyjniejszych warunków. Spoty kończyły się dokładnymi porównaniami cen i wielkości pakietów internetowych w taryfach na kartę. Orange wypadał w tych zestawieniach lepiej od konkurentów.

Na kampanię szybko zareagowali Play i T-Mobile, domagając się wstrzymania emisji reklam. Pierwsza sieć wprowadziła nową promocję, w której zaoferowała lepsze warunki niż Orange. Natomiast drugi operator zwrócił uwagę, że od paru tygodni oferuje korzystniejsze warunki. - Jak Orange mógł tego nie zauważyć i pomylić się w obliczeniach? Jedynym wytłumaczeniem jest liczenie na łatwowierność klientów, którzy nie sprawdzą, jak w rzeczywistości wyglądają oferty operatorów - stwierdził T-Mobile w oświadczeniu. - Nie zakładamy złych intencji po stronie Orange, mogli jeszcze nie zauważyć naszej oferty. Zakładamy natomiast, że postąpią rozsądnie - skomentował rzecznik prasowy Play.

W tej sytuacji Orange Polska zadeklarował, że odpowiednio zmieni te reklamy.

T-Mobile Polska zdecydował się również podjąć działania prawne wobec Orange Polska, zarzucił konkurentowi nieuczciwą konkurencję. W konsekwencji w poniedziałek na kilku stronach o branży telekomunikacyjnej (m.in. Telepolis.pl, GSMonline.pl, Telix.pl) pojawił się komunikat z przeprosinami od Orange Polska. Operator wyjaśnia, że w kampanii z maja br. chciał porównać oferty na kartę różnych sieci, a T-Mobile Polska zwrócił uwagę, że oferował wtedy korzystniejsze warunki niż te przedstawione w reklamach. Orange zapewnia, że nie zamierzał naruszyć dóbr konkurenta, ale „za ewentualne skutki przeprasza i zobowiązuje się do zaniechania tego typu działań w przyszłości”.

Biuro prasowe T-Mobile Polska przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że publikacja komunikatu jest efektem zawartej ugody. - Celem podjętych przez T-Mobile Polska działań była ochrona jej dóbr i skłonienie Orange do istotnej korekty swojej komunikacji również w przyszłości - poinformował operator.

Według danych Kantar Media w pierwszych trzech kwartałach br. cennikowe wydatki reklamowe Orange Polska (bez internetu) wyniosły 374,6 mln zł, 12,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a wydatki T-Mobile Polska - 286,2 mln zł, o 32,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Orange Polska przeprasza za reklamę porównawczą z nieaktualną ofertą T-Mobile Polska

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WWW
jak widać orange nadal nie nauczyło się jak zgodnie z prawem korzystać z reklamy porównawczej. BTW, bardzo fajna odpowiedź Tmobile w sprawie tego oświadczenia na twitterze poszła
odpowiedź
User
macintosh
kiedy orąż zaczyna robić jak aflofarm, wiedz, że wchodzimy w mroczne czasy marketingu. a swoją drogą, dopóki kary za nieuczciwe praktyki będą łagodne, dopóty januszy marketingu będzie korcić (a ch****, najwyżej zapłacimy).
odpowiedź
User
Klient T-Mobile
Nawet w reklamach muszą kłamać, zeby w czymkolwiek oferta byla lepsza, żalosne.
odpowiedź