Orange Polska: przychody w dół, zysk netto wzrósł do 71 mln zł w II kw. 2017 r.

2,84 mld zł przychodów, skorygowana EBITDA na poziomie 820 mln zł i 71 mln zł zysku netto - to główne dane finansowe Orange Polska za II kwartał 2017 r.

km
km
Udostępnij artykuł:
Orange Polska: przychody w dół, zysk netto wzrósł do 71 mln zł w II kw. 2017 r.

Przychody Orange Polska w II kwartale 2017 r. wyniosły 2,84 mld zł, co oznacza spadek o 2,2% rok do roku. Przychody z usług komórkowych zmniejszyły się o 5,9%, a z tradycyjnych stacjonarnych linii biznesowych (PSTN i hurtowych) o 11,2%. W segmencie stacjonarnego internetu nastąpiła dalsza poprawa: przychody zwiększyły się o 2,3% r/r.

W II kwartale br. operator odnotował rekordowy przyrost liczby klientów konwergentnych - o 146 tys., tj. o 16%, do poziomu 1,08 mln. Przyczyniła się do tego wprowadzona w lutym oferta Orange Love. W efekcie udział ofert konwergentnych wśród klientów indywidualnych korzystających z usług stacjonarnego internetu wzrósł do 43% (wobec 30% rok wcześniej), zaś mobilnych abonamentowych usług głosowych – do 31% (wobec 20% rok temu). Łączna liczba usług, z których korzystają indywidualni klienci rozwiązań konwergentnych, przekroczyła 3,4 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z ponad 4 usług.

Liczba klientów komórkowych usług abonamentowych Orange Polska zwiększyła się w II kw. o 121 tys., tj. o 1,3%. W mobilnych ofertach głosowych utrzymała się wysoka liczba aktywacji netto (103 tys.). Natomiast liczba klientów komórkowych usług szerokopasmowych zmniejszyła się o 30 tys., wskutek zwrotu ku ofertom mobilnego internetu do użytku stacjonarnego oraz rosnących pakietów danych dla smartfonów w głosowych planach taryfowych.

Udział ruchu LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych w II kw. osiągnął 73%. Wskaźnik penetracji dla smartfonów wśród klientów głosowych usług abonamentowych osiągnął 69%, wobec 64% w II kw. 2016 r. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w segmencie głosowych usług abonamentowych utrzymał się na poziomie ok. 100% rok do roku.

W II kw. całkowita liczba klientów stacjonarnego internetu Orange Polska zwiększyła się o 54 tys., tj. 10% r/r, osiągając poziom 2,32 mln. Utrata netto łączy ADSL i CDMA została z nadwyżką zrównoważona przez 112 tys. przyłączeń netto w usługach światłowodowych, VDSL i usługach mobilnego internetu do użytku stacjonarnego. Liczba klientów usług światłowodowych zwiększyła się o 28 tys. (wobec 29 tys. w I kw.), osiągając poziom 145 tys. Udział wyżej wymienionych technologii wzrostowych w ogólnej liczbie klientów wzrósł do 39% (wobec 23% na koniec II kw. 2016 r.).

Skorygowana EBITDA za II kw. 2017 r. wyniosła 820 mln zł i była o 4 mln zł niższa niż w analogicznym okresie 2016 r. Marża EBITDA zwiększyła się o 0,5 pkt. proc. rok do roku, do poziomu 28,9%.

Z kolei zysk netto Orange Polska w II kw. 2017 r. wyniósł 71 mln zł, wobec 17 mln zł w analogicznym okresie 2016 r.

- Nasze wyniki komercyjne i finansowe w 2017 roku, zwłaszcza w 2 kw., zaczęły odzwierciedlać zwiększony nacisk, jaki kładziemy na tworzenie wartości. W przyszłości zamierzamy dalej zmierzać w tym kierunku. W dniu 4 września br., na spotkaniu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, przedstawimy zaktualizowane plany średniookresowe. Wyjaśnimy w jaki sposób zamierzamy lepiej realizować cele strategiczne oraz dostosować naszą działalność do zmieniających się warunków rynkowych" – powiedział prezes Jean-François Fallacher, cytowany w komunikacie.

W okresie I-II kw. 2017 r. spółka miała 110 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 115 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 657 mln zł w porównaniu z 5 706 mln zł rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA w I półroczu wyniosła 1 568 mln zł wobec 1 692 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniósł 120 mln zł wobec 215 mln zł zysku rok wcześniej.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące