SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oto wszystkie kampanie nagrodzone na Effie Awards 2019 (wideo)

Prezentujemy wszystkie kampanie reklamowe nagrodzone na tegorocznej, jubileuszowej 20. gali Effie Awards 2019. Przypomnijmy - w tym roku w 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Gala Effie Awards 2019, fot. SARGala Effie Awards 2019, fot. SAR

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland, a agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec otrzymała wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker.

Oto przegląd wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2019 kampanii

Żywiec "Chce się Ż"
Nagroda Grad Prix, złoto w kategorii Long Term Marketing Excellence
Zgłaszający: Agencja 2012, Grupa Żywiec, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST

Opis kampanii*: Kampania dowodzi, że przełamanie stereotypowych kodów komunikacyjnych kategorii i postawienie na silne, emocjonalne zaangażowanie odważnie wyłonionej grupy konsumentów działa i nie należy się tego obawiać, nawet w przypadku marki o tak ugruntowanej pozycji. W sytuacji, gdy struktura rynku zmienia się dynamicznie, a koncernowe lagery są coraz mniej poważane jest to wręcz konieczne. Żywiec odzyskał koronę Ikony Polskiego Piwa, zdobył serca nowoczesnych konsumentów, zatrzymał spadki sprzedaży i został liderem najbardziej dynamicznych segmentów. Spektakularny wzrost parametrów wizerunkowych pozwolił Żywcowi nie ulegać wojnie cenowej, lecz sprzedawać mądrze, generując zysk i konstytuując absolutny leadership.  

Fundacja Rak’n’Roll "Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów"
Złoto w kategorii Brand Experience, Srebro w kategorii Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro Bono
Zgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa
Klient: Fundacja Rak’n’Roll

Opis kampanii: Jak wyróżnić Fundację Rak’n’Roll wśród ponad 8 tys. innych organizacji, zabiegających o 1% podatku? Jak odwrócić spadek wysokości pozyskiwanych środków pomimo zmniejszonego budżetu? Wychodząc poza konwencję reklam 1% i przesuwając moment wyboru OPP na wcześniej niż wypełnianie deklaracji PIT. Razem z browarem Inne Beczki stworzyliśmy pierwsze bezalkoholowe piwo kraftowe nazwane numerem KRS Fundacji, podkreślając, że nie ma Rak’n’Rolla bez procentów. Zaskakiwaliśmy odbiorców, że chodzi o inne procenty niż myślą: o 1% podatku na rzecz Fundacji. Dwucyfrowy wzrost przekazywanych środków i przekroczony milion złotych potwierdzają, że właściwe procenty mają wielką moc.

Amundsen Vodka "Odkrywaj więcej"
Złoto w kategorii Napoje Alkoholowe
Zgłaszający: The Digitals
Klient: Stock Polska

Opis kampanii: „Odkrywaj więcej” to kampania, która zrepozycjonowała wizerunek marki Amundsen i skróciła dystans, jaki dzielił ją i konsumentów. Wcześniejszą komunikację, opartą na historycznych odkryciach, zastąpiono nową – bardziej inspirująca, emocjonalną, a przede wszystkim, bliższą odbiorcom.   Osią nowej platformy stały się historie współczesnych odkrywców. Do kampanii zaproszono Łukasza Nowickiego (aktora i podróżnika), Krzysztofa Starnawskiego (nurka głębinowego i speleologa) oraz Marcina Dobasa (podróżnika i fotografa National Geographic Polska). Zrealizowano 3 filmy z ich udziałem i wprowadzono nową, emocjonalną komunikację. Zwieńczeniem kampanii był konkurs fotograficzny i gala finałowa Amundsen Photo Awards, podczas której to właśnie konsumenci mogli podzielić się swoimi niezwykłymi odkryciami. Inspirujące historie ambasadorów, działania wciągające w świat marki i spójna komunikacja zaowocowały wynikami znacznie wyższymi, niż oczekiwane – wszystko zgodnie z ideą „Odkrywaj więcej”.

Amundsen "Odkrywaj Więcej" / Łukasz Nowicki from Anna Łyszczarz-Hyz on Vimeo.

Tiger Energy Drink "Mistrzowie"
Złoto w kategorii Napoje Bezalkoholowe
Zgłaszający: Brasil, Starcom
Klient: Maspex
Opis kampanii: Zachowanie własnego, autentycznego stylu, zgodnego z aspiracjami młodej target grupy było dla marki kluczowe - mimo kryzysu wizerunkowego i wynikających z niego negatywnych reakcji mediów, rynku i użytkowników. Tiger na własnym przykładzie postanowił dodać wiary swoim użytkownikom. Kampania motywuje do dalszego działania po upadku, w chwilach zwątpienia i w sytuacjach teoretycznie bez wyjścia - aż do osiągnięcia epickiego zwycięstwa. Kampania ma jasny przekaz: Każdy może popełniać błędy, ważne żeby się na nich uczyć. TIGER. POWER IS BACK.

Żabka Polska "Kawa na każdym rogu"
Złoto w kategorii Retail/ Kanały Sprzedaży
Zgłaszający: PZL, Spark Foundry, Spacecamp
Klient: Żabka Polska

Opis kampanii: Po jednej kampanii stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe? A nawet na niektórych parametrach ich przegonić? Tak. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.

Corega "9 milionów powodów"
Złoto w kategorii Uroda i pielęgnacja
Zgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production
Klient: GSK

Opis kampanii: W oczach społeczeństwa proteza zębowa to domena osób starszych, do której wstyd się przyznać, a przecież co druga osoba po 40-tce ją posiada. Pomimo powszechności protez zębowych w życiu Polaków, penetracja produktów do ich mocowania utrzymywała się na niskim poziomie. By przełamać poczucie wstydu i niechęć do mówienia o protezie, a tym samym rozmawiania z farmaceutą o produktach do protez Corega przygotowała kampanię normalizującą i upowszechniającą temat protezy. W efekcie zmian postawy posiadaczy protez penetracja w kategorii skoczyła o połowę!

*Opisy kampanii pochodzą od organizatora, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Oto wszystkie kampanie nagrodzone na Effie Awards 2019 (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmm
Jedna z kampanii, która dostała złoto na Effie wewnętrznie została oceniona jako największa porażka ostatnich lat i spowodowała wątpliwości co do sensu utrzymywania brandu oraz całkowitą zmianę strategii.
Wiem, że effie zawsze nazywało się w branży konkursem zgłoszeń, aleto już zakrawa na skandal. Poza mizianiem się i zadowoleniem juniorów effie jest chyba wyłącznie narzędziem służącym do rozdzielania punktów za konkursy dla zarządów agencji i korpo będących członkami sar i dostających za to premie od central. Ża ło sne.
odpowiedź