SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Penetracja internetu w Polsce przekroczyła 50 proc.

50,1 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na populację ponad 15 mln osób, korzysta z internetu - wynika z najnowszego badania NetTrack (sierpień - październik 2009). Poziom penetracji internetu po raz pierwszy przekroczył w naszym kraju 50 proc.

Po niewielkim spadku w poprzedniej fali NetTracku (więcej – link: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pierwszy-raz-zmala-poziom-penetracji-internetu-w-polsce), najnowsze wyniki tego badania (sierpień - październik 2009) pokazują, że z internetu korzysta 50,1 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na populację 15,099 mln osób. Oznacza to, że poziom penetracji internetu po raz pierwszy przekroczył w naszym kraju symboliczną granicę 50 proc.

Internautów w Polsce przybywało w ciągu całej kończącej się dekady, jednak w ostatnich latach ten wzrost nie był już tak dynamiczny. Najszybciej penetracja internetu zwiększyła się w latach 2005-2006.

W porównaniu do jesieni ubiegłego roku wzrosła liczba internautów korzystających z sieci od ponad 5 lat. Za to mniej osób łączy się z internetem w pracy lub szkole. Tylko 7,5 proc. internautów nie korzysta z sieci w domu.

Najwięcej internautów w Polsce zna i odwiedza regularnie serwisy Google i Allegro. Wśród najpopularniejszych witryn swój wynik w ciągu roku znacząco poprawiła tylko Nasza-Klasa.pl. W zestawieniu pojawił się lokalizator Zumi.pl.

Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października bieżącego roku wyniosła 5747 osób, a od września do listopada 2008 roku - 5644 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Penetracja internetu w Polsce przekroczyła 50 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry