SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PKO BP kupił platformę ZenCard do tworzenia programów rabatowo-lojalnościowych

Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego sfinalizowała zakup cyfrowej spółki ZenCard, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych. Wartości transakcji nie podano. - To przykład trendu pokazującego, że innowacji nie da się stworzyć w dużej firmie i łatwiej jest ją kupić a następnie skomercjalizować - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Gola, partner generalny w SpeedUp Venture Capital Group.

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BPZbigniew Jagiełło, prezes PKO BP

ZenCard jest działającym od listopada 2013 r. startupem technologicznym. Spółka zbudowała platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych.

Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces. Rozwiązanie ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu działań. Dzięki temu, programy lojalnościowe mogą stać się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorców.

W komunikacie PKO Bank Polski poinformował, że sfinalizował transakcję zakupu 100 proc. udziałów w ZenCard. Spółka została zakupiona od funduszy Venture Capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od LMS oraz od założycieli ZenCard. Wartości transakcji i związanych z nią szczegółów biznesowych nie ujawniono.

Bank podkreśla, że jest zainteresowany wykorzystaniem know-how spółki oraz jej założycieli w zakresie rozwoju opracowanych przez ZenCard rozwiązań, a także wykorzystania produktów spółki w ramach Grupy Kapitałowej Banku. Istotnym elementem zwiększającym szanse na powodzenie rynkowe projektu jest fakt strategicznej współpracy z największym agentem rozliczeniowym na polskim rynku jakim jest eService.

- Dokonując zakupu ZenCard, PKO Bank Polski daje przykład jak wykorzystać potencjał tkwiący w startupach finansowych i po raz kolejny wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. - Budujemy nie tylko przewagi Grupy Kapitałowej, ale także wysyłamy jasny sygnał, że warto wspierać rozwój polskich startupów. Dzięki zakupionej technologii PKO Bank Polski wzmocni relacje z klientami, dając jednocześnie przedsiębiorcom nowoczesne narzędzie, które ułatwi im wykorzystanie szans jakie stwarza postępująca cyfryzacja.

O ocenę transakcji zakupu ZenCard przez PKO BP portal Wirtualnemedia.pl poprosił Bartłomieja Golę, partnera generalnego w SpeedUp Venture Capital Group - funduszu, który 3,5 roku temu jako pierwszy zainwestował w ZenCard.

- Ta transakcja to przykład trendu pokazującego, że innowacji nie da się stworzyć w dużej firmie i łatwiej jest ją kupić a następnie skomercjalizować dzięki sieci sprzedaży dużego podmiotu i wdrożyć do powszechnego użycia. To najlepsze połączenie między startupem i dużą firmą, korporacją - zaznacza Bartłomiej Gola. - Transakcja pokazuje też coś jeszcze - bank PKO PB widzi, że używając swoich kanałów sprzedaży i komunikacji oraz pozycji na rynku może szybko skomercjalizować technologię oraz cały model działania i na tym budować swoją przewagę konkurencyjną. Dzięki temu ZenCard może stać się standardem lojalności w Polsce i regionie tak jak blik staje się standardem płatności - przewiduje Gola.

Dołącz do dyskusji: PKO BP kupił platformę ZenCard do tworzenia programów rabatowo-lojalnościowych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MrRoot
świetna inwestycja, dobrze, że bank inwestuje w takie innowacyjne projekty
odpowiedź
User
kreator
to może być przełom, będę śledzic co dalej :)
odpowiedź
User
vip
szansa na dobrą lojalnościówkę, mam nadzieję, że wykorzystają ;)
odpowiedź