SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PKO BP wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji

PKO Bank Polski we współpracy ze startupem Emplocity uruchomił Emplobota, czyli narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji.

Kandydaci, którzy skorzystają z możliwości przeprowadzenia rozmowy chatbotem na Messengerze, zostaną sprofilowani i, zgodnie z preferencjami, dopasowani do rekrutacji prowadzonych przez bank.

Bot rekrutacyjny Emplobot w PKO BP

Rozwiązanie dostarczone przez Emplocity adresowane jest do firm prowadzących równolegle dużą liczbę rekrutacji. Emplobot umożliwia prowadzenie wielu rozmów z kandydatami bez względu na miejsce, dzień tygodnia czy porę dnia.

Podczas rozmowy z kandydatem, bot zapyta o jego doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe, a następnie na tej podstawie stworzy jego profil. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter podejmie decyzję i zaprosi kandydata na spotkanie..

Jak wyjaśnia w komunikacie prasowym na ten temat Joanna Czarnecka, dyrektor pionu zarządzania personelem w PKO BP posiadanie bota na stronie kariery banku i w ogłoszeniach to "dbanie o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań we wszystkich aspektach naszej działalności, w tym rekrutacji nowych pracowników". - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kandydatów, proponujemy dialog w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Chatbot wdrożony wspólnie z Emplocity przeprowadzi wstępną rozmowę i dokona automatycznej selekcji aplikacji. Usługa dostępna jest dla każdego kandydata 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu - mówi Czarnecka.

- Nasze rozwiązanie pozwala oszczędzić czas poświęcany na weryfikację kandydatów oraz poprawić Candidate Experience. Stworzone przez nas algorytmy dopasowują kandydatów do trwających procesów rekrutacyjnych, generując przejrzyste bazy danych, które są widoczne dla rekruterów w systemie - dodaje Krzysztof Sobczak, CEO w Emplocity. - Stworzyliśmy narzędzie, którego przewagą jest technologia oraz funkcjonalności, będące odpowiedzią na potrzeby najbardziej dojrzałych organizacji na rynku - komentuje.

Nie tylko PKO BP

PKO BP jest kolejnym bankiem w Polsce, który wdraża u siebie Emplobota. Wcześniej zrobiły to Santander Bank i mBank.

Dołącz do dyskusji: PKO BP wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
another reality no humanity
PKO BP wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji bo własną już stracił... To przykre.
odpowiedź
User
By
Sztuczna inteligencja ma być wykorzystywana również na etapie zwalniania?
odpowiedź
User
niko
Sztuczna inteligencja ma być wykorzystywana również na etapie zwalniania?
to oczywiste. Po co denerwować ludzi, którzy będą zwolnieni w następnej kolejności.
odpowiedź