Platforma nc+ wystartowała 21 marca br. i powstała z połączenia Cyfry+ i platformy n (więcej na ten temat). W momencie startu przedstawiciele firmy informowali, że połączona platforma obsługuje 2,5 mln abonentów, a około 100 tys. z nich korzysta z ofert obu operatora.
Ostatnie dokładne dane dotyczące liczby abonentów platformy n dotyczyły 31 grudnia 2012, gdy miała 1,009 mln klientów. Podała to Grupa Canal+ w swoim raporcie. Spółka ta od lat jednak nie ujawniała, jak dużo klientów ma Cyfra+.
Przypomnijmy, że startowi platformy nc+ towarzyszyło ogromne niezadowolenie klientów z powodu drogiej i mało elastycznej oferty. Sprawa stała się głośna w mediach. Operator rozpoczął automatyczną migrację do nowej oferty (pozwalała ona na rozwiązywanie umów), ale po licznych skargach UOKiK zakazał mu tego procesu. Klienci mogli też wypowiadać umowy w związku z wyłączeniem z ofert Cyfry+ i n kilku kanałów.

TVN podał, że miesięczne ARPU platformy nc+ wyniosło w I półroczu br. 63,4 zł. W tym okresie osiągnęła ona przychody ze sprzedaży na poziomie 1,14 mld zł i zanotowała też wysokie koszty jednorazowe wynoszące 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów wskaźnik EBITDA platformy nc+ wyniósł ok. 200 mln zł. Udział Grupy TVN w stracie operatora w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.











