SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma nc+ ma mniej abonentów, ale wyższy zysk

Platforma nc+ na koniec września br. miała 2,15 mln abonentów, o 2,3 proc. mniej niż rok temu. Operator w tym roku notuje niższe przychody, ale ma większy zysk EBITDA.

Na koniec I półrocza br. platforma nc+ miała 2,2 mln klientów post-paid, co oznacza, że w ciągu trzech miesięcy operator stracił 50 tys. abonentów. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku) platformie ubyło już 350 tys. klientów.

Z danych, które podał TVN, wynika jednak, że rośnie miesięczne ARPU nc+ z usług abonamentowych. W pierwszych trzech kwartałach br. wyniosło ono 68 zł, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Łączne przychody nc+ w okresie od stycznia do września br. wyniosły 1,606 mld zł, co oznacza spadek o 5 proc. Natomiast w tym czasie platforma wypracowała ok. 280 mln zł zysku EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją), czyli aż o 45 proc. więcej niż rok wcześniej.

Udział Grupy TVN w zysku nc+ osiągnął w pierwszych trzech kwartałach br. 26,5 mln zł. Natomiast rok wcześniej na konto TVN przypadało 7,3 mln zł straty operatora.

TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+, która powstała w wyniku fuzji Cyfry+ i platformy n. Większościowym udziałowcem nc+ jest Canal+ Cyfrowy, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ ma mniej abonentów, ale wyższy zysk

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Exklient
No cóż, fuzja N i Cyfry+ okazałą się klapą totalną. Niezadowoleni zarówno klienci N-ki, jak i Cyfry+. Najpierw buńczuczne zapowiedzi, że po połączeniu będą walczyć aby nie stracić żadnego klienta, a po kilkunastu miesiącach działalności ubyło im 350 tysięcy abonentów. Tak 350 tysięcy abonentów! Sam złożyłem rezygnacje w salonie, co wiązało się z absolutnym brakiem kompetencji i empatii konsultantów. Przed rezygnacją wielokrotnie dzwoniono do mnie z rewelacyjną ofertą promocyjną na przedłużenie umowy o kolejne 2 lata z - uwaga - promocyjną podwyżką ceny o 10 złotych miesięcznie. Po złożonej rezygnacji dział utrzymania wydzwaniał do mnie przez miesiąc - uwaga - codziennie od poniedziałku do piątku, kilkukrotnie w ciągu dnia. Przez pierwsze 3 tygodnie proponowali mi przedłużenie umowy o dwa lata z promocyjną podwyżką już tylko o 90 groszy. Lepiej niż przed złożeniem rezygnacji, bo już nie 10 złotych drożej niż wcześniej, lecz o 90 groszy, ale jednak drożej. Bylem niewzruszony, a argumenty o tym, że wszystko drożeje, konkurencja ma gorszy jakościowo sygnał lub - mój ulubiony - po co ma Pan jeździć dużym Fiatem skoro nadal może Pan jeździć Mercedesem, najpierw mnie śmieszyły, potem coraz bardziej zaczęły denerwować. W ostatnim tygodniu wypowiedzenia liczba połączeń telefonicznych niebezpiecznie wzrosła - o dziwo - już wtedy taniej się dało. Niewiele taniej, ale jednak, niestety po tej gehennie nie wykazałem zainteresowania ofertą. I tak po 2 latach stażu w N, kolejnym roku stażu w NC+, odpłynąłem do Cyfrowego Polsatu, być może jako 350001 klient.

P.S. Gratuluje NC+ decyzji o zaprzestaniu emitowania programów w 3D, na pewno wszyscy klienci kanałów Npremium z "N" i samodzielnego kanału 3D z Cyfry+ są "zachwyceni" tą decyzją.
odpowiedź
User
Trololo
Nc cos tam cos tam to tragedia. Kompresją niektórych kanałów jest totalna, pixeloza max, oferta kanałów filmowych to żenada, stare kotlety.
odpowiedź
User
Piotr
Rozumiem, że można być niezadowolonym z nc+ ale żeby zmigrować do polsatu? Naziemna oferuje dokładnie to samo, reklamy przerywane programem.
Jedyne programy, dla których warto płacić za dostęp do TV to paczka Multi w nc+ i - dla nałogowych oglądaczy - pakiet canal+. W ofercie polsatu nic nie jest w stanie mnie zainteresować...
odpowiedź