Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD pod względem liczby użytkowników jest VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują VoD.TVP.pl i Player.pl. Netflix ma więcej użytkowników i odsłon niż Showmax.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W marcu br. serwis VoD.pl (Grupa Onet-RAS Polska) odwiedziło 3,9 mln realnych użytkowników, czyli 13,85 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 21,04 mln odsłon, a każdy spędził w nim przeciętnie 43 minuty i 49 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji pod względem zasięgu znalazł się płatny dział Premium serwisu CDA.pl - z 3,23 mln użytkowników, 23 mln odsłon oraz 13 minutami i 55 sekundami przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Na początku stycznia wydawca CDA.pl podał, że z płatnej oferty korzysta 100 tys. użytkowników, o 25 tys. więcej niż pół roku wcześniej. Pozostali odwiedzający sekcję Premium trafiają tam zapewne za pośrednictwem reklam lub z głównej części CDA.pl (w marcu cały serwis miał 7,8 mln użytkowników i 166,1 mln odsłon).

Kolejne całkowicie płatne witryny w zestawieniu to Netflix i Showmax. W zeszłym miesiącu pierwszy zanotował 1,78 mln użytkowników, 21,77 mln odsłon oraz 8 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a drugi - 1,51 mln użytkowników, 18,35 mln odsłon oraz 10 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania. Obie platformy nie podają, ilu płacących klientów mają w Polsce.

Ranking zamykają płatne platformy nadawcy HBO i operatora satelitarnego nc+. Pierwsza zanotowała w zeszłym miesiącu 481,6 tys. użytkowników i 4,56 mln odsłon, a druga - 402,6 tys. użytkowników i 11,03 mln odsłon. Pod koniec marca HBO zaoferowało dostęp do swojej platformy za 29,90 zł miesięcznie bez konieczności wykupywania usługi telewizyjnej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-wyniki-finansowe-i-kwartal-2018 ##

Najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania osiągają platformy VoD głównych nadawców telewizyjnych, gdzie większość treści (na czele z popularnymi produkcjami ze stacji tych firm) jest dostępna za darmo. Serwis VoD Telewizji Polskiej miał 2,93 mln użytkowników, 46,77 mln odsłon oraz cztery godziny i 8:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Player.pl (Grupa TVN) zanotował 2,63 mln użytkowników, 40,75 mln odsłon oraz cztery godziny i 37:06 minuty średniego czasu korzystania, natomiast Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,95 mln użytkowników, 27 mln odsłon oraz trzy godziny i 33:15 minuty średniego czasu korzystania.

Dwa miesiące temu Ipla została udostępniona w nowej wersji, w której pojawiły się dwa dodatkowe płatne pakiety: ze stacjami telewizyjnymi, serialami i filami od HBO oraz ze streamingiem 87 kanałów tv. Player.pl duże zmiany w swojej płatnej ofercie - m.in. stacje Canal+ - wprowadził pod koniec ub.r.

Z kolei Telewizja Polska od początku kwietnia udostępnia za darmo płatne opcje w swoim serwisie VoD osobom zwolnionym ustawowo z płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizor-nadal-glownym-urzadzeniem-do-ogladania-wideo-ale-mlodsi-wola-laptopa-i-smartfona ##

grafika

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło w marcu 3,33 mln internautów, którzy wykonali 16,98 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 45 minut i 12 sekund.

Dział Premium na CDA.pl przy 2,43 mln użytkowników miał 19,79 mln odsłon oraz 17 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania. Player.pl zanotował 2,2 mln użytkowników, 37,5 mln odsłon oraz pięć godzin i 23:44 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a VoD.TVP.pl - 2,05 mln użytkowników, 31,27 mln odsłon oraz cztery godziny i 33:53 minuty średniego czasu korzystania.

Netflix miał 1,54 mln użytkowników i wyprzedził pod tym względem Ipla.tv (1,37 mln).

grafika

Na urządzeniach mobilnych Player.pl zanotował 1,23 mln użytkowników, 15,5 mln odsłon oraz dwie godziny i 16:10 minuty średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. VoD.pl przy 1,12 mln użytkowników miał 4,06 mln odsłon oraz 18:32 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Netflix zanotował 729 tys. użytkowników, 6,27 mln odsłon oraz 55:35 minut średniego czasu korzystania - wielokrotnie więcej niż Showmax (259,9 tys. użytkowników, 701,8 tys. odsłon oraz 11:03 minuty średniego czasu)

grafika

VoD.pl zyskał w skali roku 0,43 pkt proc. zasięgu i 4,04 mln odsłon (to 3,2 i 23,7 proc. w górę). Natomiast średni czas korzystania z serwisu przez użytkownika wydłużył się o 5 minut i 50 sekund (czyli 15,4 proc.).

Jeszcze większe wzrosty osiągnęły VoD.TVP.pl i Netflix. Pierwszy serwis zyskał 2,37 pkt proc. zasięgu, 18,18 mln odsłon oraz 15:52 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 29,5, 63,6 i 6,8 proc. w górę), a drugi - 3,85 pkt proc. zasięgu oraz 11,92 mln odsłon (155,9 i 120,9 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 3:40 minuty (czyli o 31,1 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-ipla-showmax-za-granica-jak-ogladac ##

Z kolei zasięg Showmaxa zmalał w skali roku o 4,13 pkt proc., czyli 43,6 proc. Wynika to z faktu, że w marcu ub.r., pierwszym pełnym miesiącu obecności platformy w Polsce, była ona wspierana intensywną kampanią reklamową. Jednocześnie serwis zyskał rok do roku 5,34 mln odsłon oraz 7:04 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 41 i 190,1 proc. w górę).

Player.pl zanotował spadki o 2,04 pkt proc. zasięgu, 10,22 mln odsłon oraz 10:06 minuty średniego czasu korzystania (czyli o 17,9, 20 i 3,5 proc.). Natomiast Ipla.tv straciła 0,42 pkt proc. zasięgu (to 5,7 proc. w dół), zyskując 8,24 mln odsłon oraz 45:50 minuty przeciętnego czasu korzystania (43,9 i 27,4 proc. w górę).

grafika

Z mobilnej aplikacji Playera skorzystało w marcu 873,1 tys. internautów, którzy wykonali w niej 39 mln odsłon.

Z kolei mobilna aplikacja Ipli miała 621,6 tys. użytkowników i 20,17 mln odsłon, a desktopowa aplikacja Ipli - 288,5 tys. użytkowników. Mobilna aplikacja Netflixa z 224,5 tys. użytkowników była popularniejsza od analogicznej aplikacji Showmaxa (156,1 tys. użytkowników).

W większości aplikacji nie jest badana liczba odsłon ani czas korzystania przez internautów.

grafika

Aplikacja Playera straciła w skali roku 0,65 pkt proc. zasięgu (17,3 proc. w dół), a mobilna Ipla przy wzroście zasięgu o 1,21 pkt proc. (czyli 122,2 proc.) straciła 5,19 mln odsłon (20,5 proc. w dół). Natomiast desktopowa aplikacja Ipli zanotowała spadek o 1,86 pkt proc. (czyli 64,6 proc.).

Z kolei aplikacja Netflixa zyskała 0,45 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 128,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online