SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD pod względem liczby użytkowników jest VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują VoD.TVP.pl i Player.pl. Netflix ma więcej użytkowników i odsłon niż Showmax.

fot. Shutterstock.com Article

W marcu br. serwis VoD.pl (Grupa Onet-RAS Polska) odwiedziło 3,9 mln realnych użytkowników, czyli 13,85 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 21,04 mln odsłon, a każdy spędził w nim przeciętnie 43 minuty i 49 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji pod względem zasięgu znalazł się płatny dział Premium serwisu CDA.pl - z 3,23 mln użytkowników, 23 mln odsłon oraz 13 minutami i 55 sekundami przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Na początku stycznia wydawca CDA.pl podał, że z płatnej oferty korzysta 100 tys. użytkowników, o 25 tys. więcej niż pół roku wcześniej. Pozostali odwiedzający sekcję Premium trafiają tam zapewne za pośrednictwem reklam lub z głównej części CDA.pl (w marcu cały serwis miał 7,8 mln użytkowników i 166,1 mln odsłon).

Kolejne całkowicie płatne witryny w zestawieniu to Netflix i Showmax. W zeszłym miesiącu pierwszy zanotował 1,78 mln użytkowników, 21,77 mln odsłon oraz 8 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a drugi - 1,51 mln użytkowników, 18,35 mln odsłon oraz 10 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania. Obie platformy nie podają, ilu płacących klientów mają w Polsce.

Ranking zamykają płatne platformy nadawcy HBO i operatora satelitarnego nc+. Pierwsza zanotowała w zeszłym miesiącu 481,6 tys. użytkowników i 4,56 mln odsłon, a druga - 402,6 tys. użytkowników i 11,03 mln odsłon. Pod koniec marca HBO zaoferowało dostęp do swojej platformy za 29,90 zł miesięcznie bez konieczności wykupywania usługi telewizyjnej.

Najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania osiągają platformy VoD głównych nadawców telewizyjnych, gdzie większość treści (na czele z popularnymi produkcjami ze stacji tych firm) jest dostępna za darmo. Serwis VoD Telewizji Polskiej miał 2,93 mln użytkowników, 46,77 mln odsłon oraz cztery godziny i 8:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Player.pl (Grupa TVN) zanotował 2,63 mln użytkowników, 40,75 mln odsłon oraz cztery godziny i 37:06 minuty średniego czasu korzystania, natomiast Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,95 mln użytkowników, 27 mln odsłon oraz trzy godziny i 33:15 minuty średniego czasu korzystania.

Dwa miesiące temu Ipla została udostępniona w nowej wersji, w której pojawiły się dwa dodatkowe płatne pakiety: ze stacjami telewizyjnymi, serialami i filami od HBO oraz ze streamingiem 87 kanałów tv. Player.pl duże zmiany w swojej płatnej ofercie - m.in. stacje Canal+ - wprowadził pod koniec ub.r.

Z kolei Telewizja Polska od początku kwietnia udostępnia za darmo płatne opcje w swoim serwisie VoD osobom zwolnionym ustawowo z płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło w marcu 3,33 mln internautów, którzy wykonali 16,98 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 45 minut i 12 sekund.

Dział Premium na CDA.pl przy 2,43 mln użytkowników miał 19,79 mln odsłon oraz 17 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania. Player.pl zanotował 2,2 mln użytkowników, 37,5 mln odsłon oraz pięć godzin i 23:44 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a VoD.TVP.pl - 2,05 mln użytkowników, 31,27 mln odsłon oraz cztery godziny i 33:53 minuty średniego czasu korzystania.

Netflix miał 1,54 mln użytkowników i wyprzedził pod tym względem Ipla.tv (1,37 mln).

Na urządzeniach mobilnych Player.pl zanotował 1,23 mln użytkowników, 15,5 mln odsłon oraz dwie godziny i 16:10 minuty średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. VoD.pl przy 1,12 mln użytkowników miał 4,06 mln odsłon oraz 18:32 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Netflix zanotował 729 tys. użytkowników, 6,27 mln odsłon oraz 55:35 minut średniego czasu korzystania - wielokrotnie więcej niż Showmax (259,9 tys. użytkowników, 701,8 tys. odsłon oraz 11:03 minuty średniego czasu)

VoD.pl zyskał w skali roku 0,43 pkt proc. zasięgu i 4,04 mln odsłon (to 3,2 i 23,7 proc. w górę). Natomiast średni czas korzystania z serwisu przez użytkownika wydłużył się o 5 minut i 50 sekund (czyli 15,4 proc.).

Jeszcze większe wzrosty osiągnęły VoD.TVP.pl i Netflix. Pierwszy serwis zyskał 2,37 pkt proc. zasięgu, 18,18 mln odsłon oraz 15:52 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 29,5, 63,6 i 6,8 proc. w górę), a drugi - 3,85 pkt proc. zasięgu oraz 11,92 mln odsłon (155,9 i 120,9 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 3:40 minuty (czyli o 31,1 proc.).

Z kolei zasięg Showmaxa zmalał w skali roku o 4,13 pkt proc., czyli 43,6 proc. Wynika to z faktu, że w marcu ub.r., pierwszym pełnym miesiącu obecności platformy w Polsce, była ona wspierana intensywną kampanią reklamową. Jednocześnie serwis zyskał rok do roku 5,34 mln odsłon oraz 7:04 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 41 i 190,1 proc. w górę).

Player.pl zanotował spadki o 2,04 pkt proc. zasięgu, 10,22 mln odsłon oraz 10:06 minuty średniego czasu korzystania (czyli o 17,9, 20 i 3,5 proc.). Natomiast Ipla.tv straciła 0,42 pkt proc. zasięgu (to 5,7 proc. w dół), zyskując 8,24 mln odsłon oraz 45:50 minuty przeciętnego czasu korzystania (43,9 i 27,4 proc. w górę).

Z mobilnej aplikacji Playera skorzystało w marcu 873,1 tys. internautów, którzy wykonali w niej 39 mln odsłon.

Z kolei mobilna aplikacja Ipli miała 621,6 tys. użytkowników i 20,17 mln odsłon, a desktopowa aplikacja Ipli - 288,5 tys. użytkowników. Mobilna aplikacja Netflixa z 224,5 tys. użytkowników była popularniejsza od analogicznej aplikacji Showmaxa (156,1 tys. użytkowników).

W większości aplikacji nie jest badana liczba odsłon ani czas korzystania przez internautów.

Aplikacja Playera straciła w skali roku 0,65 pkt proc. zasięgu (17,3 proc. w dół), a mobilna Ipla przy wzroście zasięgu o 1,21 pkt proc. (czyli 122,2 proc.) straciła 5,19 mln odsłon (20,5 proc. w dół). Natomiast desktopowa aplikacja Ipli zanotowała spadek o 1,86 pkt proc. (czyli 64,6 proc.).

Z kolei aplikacja Netflixa zyskała 0,45 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 128,6 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
B.M.
VODTVP.pl wprowadziło reklamy w trakcie programów. Nie da sie tego oglądąc. Tylko TV Polsat w IPLA jest uczciwa i nie ma reklam.
1 2
odpowiedź
User
telemaniek
VODTVP.pl wprowadziło reklamy w trakcie programów. Nie da sie tego oglądąc. Tylko TV Polsat w IPLA jest uczciwa i nie ma reklam.

Tia. Jak se wykupisz pakiet premium :p
1 0
odpowiedź
User
slawek
Porównywanie VOD.pl do Netflixa i Showmaxa to jak porównywanie drzewa do drewnianych mebli. Porażka!!!
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing