Plus krytykuje reklamę Neostrady. „Rozum śpi, serce dostaje palpitacji, a Orange wprowadza w błąd”

Polkomtel wytyka nowej reklamie Neostrady, odwołującej się do poprzedniego spotu Plusa i promowanego w nim internetu mobilnego LTE, że zawiera zmanipulowane, nieuczciwie zestawione dane. - Gdy rozum śpi, a serce dostaje palpitacji Orange usiłuje wprowadzić w błąd klientów - ocenia operator Plusa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W emitowanej od tygodnia reklamie Neostrady do Serca i Rozumu przychodzą rudowłose bliźniaczki, które Basia przysłała po internet, ponieważ dostęp mobilny okazał się mieć mały transfer (patrz poniżej). To oczywiste nawiązanie do ostatniego spotu internetu mobilnego w Plusie, pokazującego jak bliźniaczki z rodzicami odwiedzają korzystającą z tej usługi Basię, a także informującego, że prędkość transferu jest w tej usłudze o wiele wyższa niż w Neostradzie (obejrzyj tę reklamę).

W reakcji na nową reklamę Neostrady Polkomtel przesłał portalowi Wirtualnemedia.pl komunikat zaczynający się od stwierdzenia: „Gdy rozum śpi, a serce dostaje palpitacji Orange usiłuje wprowadzić w błąd klientów”. Operator swoje zastrzeżenia do spotu konkurencji wylicza w formie pytań.

- Czy na dużej planszy pokazanej w końcówce spotu reklamowego Neostrady, na której porównano ofertę Orange z ofertą Plusa, specjalnie zatajono fakt, że w przypadku Plusa klient z niej korzystający otrzymuje dwa supernowoczesne tablety i router? Czy w swojej reklamie Orange, podając przez lektora koszt 49 zł, a drobnym drukiem dopisując 29,24 zł, tradycyjnie starało się ukryć całkowity miesięczny koszt ponoszony przez klienta Neostrady, który wynosi prawie 80 zł? Czy duża plansza pokazana w końcówce wspomnianej reklamy ma na celu wprowadzenie klientów błąd co do czasu trwania umowy w Plusie i przekonanie go, że są to 4 lata, podczas gdy naprawdę Klient podpisuje umowę w Plusie na 2 lata? Czy pokazując drobnym druczkiem, że maksymalna prędkość internetu w przedstawionej ofercie Orange to „do 10 Mb/s”, tradycyjnie „zapomniano” wspomnieć, że w Plusie nie ma żadnych operatorskich ograniczeń prędkości danych? - pyta Polkomtel.

Polkomtel przypomina, że analogiczne zarzuty miał wobec podobnej reklamy porównawczej Neostrady emitowanej jesienią ub.r. W tamtym spocie do Serca i Rozumu przychodziła Basia, zrozpaczona limitowanym transferem w internecie oferowanym przez Plusa (obejrzyj to). Dodatkowo Orange podał do kilku sądów regionalnych wcześniejszą reklamę Plusa, oceniając, że zawarte w niej porównanie prędkości transferu w Neostradzie i internecie mobilnym LTE jest nieuczciwe. Sądy odrzuciły jednak roszczenia, uznając, że te statystyki są prawdziwe (przeczytaj więcej na ten temat). Polkomtel zareagował na to oświadczeniem, w którym wytknął zmanipulowane jego zdaniem dane z reklamy Neostrady i podkreślił: „Trzeba nie mieć serca i rozumu, żeby dać się związać kablem” (zobacz szczegóły).

Według operatora Plusa nowy spot Neostrady tak samo  manipuluje danymi, wprowadzając klientów w błąd. - Widzimy reklamę, w którym liczba i tempo podawania informacji drobnym druczkiem stanowi wyzwanie nawet dla adeptów kursu szybkiego czytania, a zaprzeczają tym eksponowanym na dużej planszy oraz odczytywanym przez lektora - ocenia operator. I sugeruje, że gdyby chciał przygotować podobnie nieuczciwą reklamę porównawczą, jej wydźwięk byłby bardziej niekorzystny dla konkurenta. - My (jeszcze) nie zestawiamy internetu za 14,90 zł w Plusie z ofertą 108,24 miesięcznie w Orange - zaznacza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski