WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Giertych wysyła komornika do „Wprost”, Lisiecki zgłasza to do Rady Adwokackiej

PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”

2017-04-05 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 roku wzrosły do 57 mln zł. Zysk brutto wzrósł o 42 proc. (9,5 mln zł), a zysk netto - o 37 proc. (8 mln zł).

PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”

W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9,5 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. EBITDA wyniosła 10,16 mln zł i była o 59 proc. wyższa od ubiegłorocznej oraz o 25 proc. od prognozy.

Wybrane dane finansowe

2016 rok
(tys. zł)

2015 rok
(tys. zł)

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

57 130

51 800

+10%

Zysk brutto ze sprzedaży

32 228

29 920

+8%

EBIT

9 541

5 767

+65%

EBITDA

10 163

6 402

+59%

Zysk brutto

9 505

6 683

+42%

Zysk netto

7 990

5 840

+37%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W czerwcu ub.r. PMPG opublikowała prognozę, według której przychody Grupy ze sprzedaży zmaleją w 2016 roku o 1,54 proc., do 51 mln zł.

Spółka wyjaśnia, że przekroczenie opublikowanej w czerwcu 2016 r. prognozy wynikało przede wszystkim z uruchomienia w IV kwartale roku 2016 nowych projektów eventowych (m.in. „100% Polski Produkt”, „TOP Wizjonerzy”), których zatwierdzenie nastąpiło w III kwartale, stąd nie zostały one uwzględnione w prognozie oraz wzrostu ceny egzemplarzowej tygodnika „Do Rzeczy”. Pozytywny wpływ na rentowność miała również optymalizacja kosztów sprzedaży osiągnięta dzięki wdrożeniu automatyzacji procesu obsługi zleceń oraz uproszczeniu struktury sprzedażowej.

- Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia, zgodnie z podejściem overdeliver than overpromise. Przychody z nowych projektów zostały uwzględnione w P&L 2017 r., zakładając, że nie wpłyną one znacząco na wyniki ostatniego kwartału ub.r. W rezultacie wsparły one jednak już wyniki ostatnich miesięcy 2016 r., natomiast ich pełne efekty będą widoczne w bieżącym roku - wyjaśnia Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Lisiecki zapowiada, że spółka opublikuje prognozę na 2017 rok po podaniu do publicznej wiadomości wyników I kwartału. Lisiecki dodaje, że sukcesywnie uruchamiane będą w ramach Grupy kolejne projekty. Z końcem marca ruszył serwis internetowy SuperHistoria.pl, wydawany przez spółkę Orle Pióro.

Autor: łb

Wiecej informacji: PMPG Polskie Media, Michał M. Lisiecki

503 Service Temporarily Unavailable

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.


Apache Server at www.wirtualnemedia.pl Port 80

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej