WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Microsoft odbija się na rynku reklamy

Po 10 latach Microsoft kończy produkcję Xboxa 360

2016-04-22 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Koncern Microsoft poinformował oficjalnie o zakończeniu produkcji konsoli Xbox 360, która została wprowadzona na rynek ponad 10 lat temu. Według obietnic użytkownicy Xboxa 360 zachowają dostęp do usług Xbox Live, a serwery dla gier do tej konsoli pozostaną aktywne.

Po 10 latach Microsoft kończy produkcję Xboxa 360

Zakończenie wytwarzania konsoli Xbox 360 na blogu Microsoftu potwierdził Phil Spencer, szef działu gier w Microsofcie. Według zapowiedzi popularny sprzęt do gier nie zniknie od razu ze sprzedaży, wciąż bowiem będą dostarczane do sklepów zapasy magazynowe.

Sprzedaż Xboxa 360 rozpoczęła się ponad 10 lat temu, w listopadzie 2005 r. Spencer nie podał, ile egzemplarzy konsoli zostało wyprodukowanych i sprzedanych w ciągu dekady, ujawnił jednak, że przy grach na Xboksie 360 w sieci użytkownicy spędzili dotąd ponad 78 mld godzin.

Szef działu gier Microsoftu zaznaczył, że do rynkowej popularności konsoli przyczyniło się kilka czynników, m.in. udane tytuły w rodzaju „Gears of War” czy „Halo”, a także wprowadzenie na rynek dedykowanego do Xboxa 360 sensora ruchu Kinect umożliwiającego zupełnie nowy rodzaj cyfrowej rozrywki.

Według zapewnień producenta użytkownicy Xboxa 360 będą nadal korzystali ze wsparcia Microsoftu. Zachowają oni dostęp do internetowej platformy Xbox Life, aplikacji i czatu, a także ofert Games with Gold i Deals with Gold. Aktywne mają też pozostać serwery Xbox Live przeznaczone do obsługi gier na Xbox 360. Z kolei według zapowiedzi użytkownicy nowszych konsol Xbox One będą mogli korzystać na podstawie wstecznej kompatybilności z wielu gier stworzonych pierwotnie na platformę Xbox 360. O rozpoczęciu przenoszenia gier z jednego modelu na drugi Microsoft informował już w połowie ub.r.

Autor: ps

Wiecej informacji: Xbox, konsola, Microsoft

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej