Po raz pierwszy w historii agencja z Polski wygrała w konkursie Facebook Awards

Agencja DDB & tribal Warszawa zdobyła tegoroczną nagrodę Facebook Awards w kategorii Media za kampanię dla linii lotniczych LOT. Główne wyróżnienia powędrowały do Leo Burnett oraz ALS Association. - Moim zdaniem Ice Buckett Challenge to najlepsza kampania w całej historii Facebooka - zdradza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mark D’Arcy, dyrektor kreatywny Facebooka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Po raz pierwszy w historii agencja z Polski wygrała w konkursie Facebook Awards

Nagrody Facebook Awards są przyznawane od 2012 r. za kampanie przygotowane na Facebooku lub ze wsparciem tej platformy społecznościowej.

W 2015 r. w najważniejszej kategorii Blue Winners przyznano dwie główne nagrody. Jedną zdobyła agencja Leo Burnett Toronto, Chicago, London/Holler za kampanię Like a Girl przygotowaną dla firmy Procter & Gamble. Drugie główne wyróżnienie przyznano stowarzyszeniu ALS Association za akcję Ice Bucket Challenge.

Nagrodę w kategorii Media w tegorocznej edycji Facebook Awards uzyskała agencja DDB & tribal Warszawa za kampanię przygotowaną dla linii lotniczych LOT. Kampania promowała markę poprzez umieszczenie w samolotach LOT-u wiązanek jemioły jako pretekst do wymiany pocałunków pomiędzy pasażerami. Akcja była wspierana poprzez responsywną stronę internetową pokazującą aktualną pozycję samolotów z jemiołą na pokładzie, a także poprzez profil LOT-u na Facebooku i wykorzystanie tej platformy jako kanału dotarcia do użytkowników.

- W tej kampanii skupiliśmy się na wykorzystaniu Facebooka jako medium -wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tytus Klepacz, digital creative director DDB & tribal Warszawa. - Wychodzimy z założenia, że Facebook jest bardzo ciekawy mediowo i zupełnie pod tym względem u nas nie odkryty. W tym roku w Facebook Awards pojawiły się nowe kategorie, a najciekawsze z nich to chyba właśnie Media i Integrated. Ktoś słusznie powiedział, że to, co na takich konkursach jak Facebook Awards jest nowością, później staje się w branży codziennością. Dlatego tym bardziej cieszymy się ze zdobycia tego wyróżnienia.

Tytus Klepacz przyznaje, że wyróżniona przez jury kampania LOT-u wpisuje się w ogólny trend, w którym stara się obecnie podążać agencja.

- Kiedyś Facebooka jako medium traktowało się na zasadzie rzucania garścią piachu w klientów - zaznacza Klepacz. - Teraz w coraz większym stopniu rośnie świadomość wykorzystania Facebooka w sposób precyzyjny i racjonalny, osiągnięcia celu polegającego na tym, by przy przyzwoitym poziomie kosztów skutecznie dotrzeć do zakładanej grupy odbiorców. W Polsce niestety rynek pod względem wykorzystania Facebooka jest wciąż bardzo zachowawczy, brakuje stosowania czy tworzenia nowych trendów. To widać w prowadzeniu większości profili i fanpage’y, które są tworzone od przysłowiowej linijki. Branża zawsze patrzyła z zazdrością na zagraniczne rozwiązania wykorzystujące w kreatywny sposób Facebooka. Teraz okazało się, że także w Polsce można zrobić jedną z kilku najlepszych kampanii wykorzystujących największą platformę społecznościową w internecie.

Szef kreatywny DDB & tribal podkreśla też znaczenie składu jury decydującego w tym roku o przyznaniu nagród Facebook Awards. - Trudno zebrać w jednym miejscu tak wybitne postaci w branży jak David Droga, Gerry Graf i Mark D’Arcy. Jeżeli o nagrodach decyduje takie grono, to nie jest ważne jak takie wyróżnienie będzie się nazywało. Jego zdobycie jest spełnieniem marzeń - zaznacza Klepacz.

Interesujące rozwiązania zastosowane przez DDB&tribal Warszawa w nagrodzonej kampanii podkreślił w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mark D’Arcy, dyrektor kreatywny Facebooka.

- Facebook Awards organizujemy od czterech lat. Naszym celem jest wyłonienie najbardziej kreatywnych i najciekawszych koncepcji kampanii i działań marketingowych stworzonych przy użyciu Facebooka - tłumaczy D’Arcy. - Jedną z takich kampanii jest właśnie to, co pokazał DDB&tribal Warszawa. To świetny przykład wykorzystania platformy społecznościowej jako wsparcia w kreatywnym dotarciu do odbiorców z przekazem reklamowym. Przy okazji tegorocznej edycji Facebook Awards dostrzegamy trend polegający na rosnącym znaczeniu rozwiązań mobilnych oraz segmentu wideo w działaniach marek i agencji.

D’Arcy nie ukrywa, że na nim największe wrażenie wśród nagrodzonych zrobiła kampania Ice Bucket Challenge. - Dla mnie osobiście w obecnej odsłonie konkursu najbardziej poruszająca była kampania Ice Bucket Challenge, która jest też dowodem na rosnące znaczenie wideo w obecnych działaniach podejmowanych na Facebooku - podkreśla D’Arcy. - Okazała się także społecznościowym fenomenem, który zaangażował miliony ludzi na całym świecie wiążąc ich ze sobą w szlachetnej idei pomocy potrzebującym. Sądzę, że Ice Bucket Challenge to najlepsza kampania, jaka pojawiła się dotąd w historii Facebooka. W Facebook Awards doceniamy nie tylko kreacje wyróżnione ostatecznie nagrodami. Każda z kampanii, które znalazły się w finale to osobny przykład nowatorskiego zastosowania rozmaitych rozwiązań. W tym roku, oprócz wideo, pojawiło się wiele dowodów na kreatywne wykorzystanie platformy mobilnej. O tych przykładach branża mówi już teraz i będzie mówiła przez nadchodzące miesiące czerpiąc inspirację z najlepszych kampanii docenionych przez jury Facebook Awards - przewiduje dyrektor kreatywny Facebooka.

W sumie w Facebook Awards nagrody zdobyły agencje pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, Libanu, Singapuru, Brazylii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Polski i Austrii.

Główne nagrody w konkursie Facebook Awards 2015

Blue Winners

Agencja: Leo Burnett Toronto, Chicago, London/HollerKampania: Like a Girl

ALS AssociationKampania: Ice Bucket Challenge

Gold WinnersIntegrated/Facebook for Good

Agencja: Droga5Kampania: I will what I want

Agencja: R/GAKampania: Love Has No Labels

Media

Agencja: DDB&tribal WarszawaKampania: Kiss a LOT

Social Technology

Agencja: LA RedKampania: GT Ride - Viral Gaming for Kia

New Frontier

Agencja: Leo BurnettKampania: Enough Violence and Exploitation

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące