WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Zdecydowana większość Polaków docenia pozytywny wpływ sponsoringu na rodzimy sport

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

Poczta Polska głównym dostawcą dla e-commerce

2017-10-25 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Poczta Polska pozostaje głównym partnerem logistycznym sklepów online, wyprzedzając DHL, DPD i InPost - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Poczta Polska głównym dostawcą dla e-commerce

Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w sklepach internetowych towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się DHL, DPD i InPost.
 
Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18 proc. Rośnie odsetek sklepów obsługujących większą liczbę zamówień – na poziomie od 1 do 5 tys. miesięcznie. Spada za to udział sklepów wysyłających poniżej 100 paczek w miesiącu.

W porównaniu z zeszłym rokiem, spada liczba zamówień o wartości nie przekraczającej 50 zł oraz w przedziale 501-1000 złotych. Klienci częściej dokonują w sklepach internetowych zakupów, za które płacą od 51 do 500 złotych.

- Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału - niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek - komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

Badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Objęło ono 315 firm z branży e-commerce z obrotami w ciągu ostatnich 2 lat poniżej 100 mln zł i z wykazanym zyskiem za ubiegły rok, jak również wzrostem obrotów r/r. Badanie zostało przeprowadzone techniką CATI i CAWI w okresie maj-wrzesień 2017.

Autor: jd

Wiecej informacji: Poczta Polska. e-commerce, ARC Rynek i Opinia

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia