SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Poczty mailowe: Gmail zyskuje kosztem polskich portali, WP i o2 z największym udziałem ruchu

Poczta.wp.pl, Gmail i Poczta.onet.pl to najpopularniejsze serwisy poczty mailowej w Polsce. Przy czym Gmail w ostatnim roku osiągnął wzrost zasięgu, a strony Onetu i WP, podobnie jak w przypadku Interii i Gazeta.pl - spore spadki. Na WP.pl serwis mailowy zapewnia prawie połowę ruchu, a na o2.pl - ponad trzy czwarte.

We wrześniu br. witrynę Poczta.wp.pl odwiedziło 5,73 mln użytkowników, którzy wykonali 1,38 mld odsłon (w tym 19,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio sześć godzin i 30:16 minuty. Ponadto 104 mln odsłon (w tym 81,7 mln krajowych odsłon mobilnych) zanotował serwis mailowy Mini WP - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Gmail.com, należący do Google, miał 5,09 mln polskich użytkowników, a ponieważ nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric - nie wiadomo, ile odsłon wykonali ani jak dużo czasu spędzili w serwisie (podobnie jak w przypadku serwisów mailowych oferowanych przez Home.pl, Live.com i Nazwa.pl).

Witryna mailowa Onetu zanotowała 4,24 mln odwiedzających, 617,4 mln odsłon oraz średnio pięć godzin i 42:21 minuty na każdego użytkownika, natomiast w wersji Lajt.onet.pl - dodatkowe 55,9 mln odsłon (w tym 46 mln krajowych odsłon mobilnych).

Poczta.o2.pl miała we wrześniu 2,56 mln użytkowników (a także 544,8 mln odsłon oraz 6 godzin i 16:15 na przeciętnego użytkownika), a Poczta.interia.pl - 2,49 mln użytkowników (oraz 127,9 mln odsłon oraz średnio 6 godzin i 12:24 minuty na odwiedzającego). Ponadto ta druga witryna w wersji mobilnej wygenerowała 26,6 mln odsłon (w tym 21,7 mln krajowych odsłon mobilnych).

Żaden z pozostałych pięciu serwisów mailowych w zestawieniu nie przekroczył pułapu 500 tys. odwiedzających. W tej grupie znalazła się witryna należąca do jednego z portali horyzontalnych - Poczta.gazeta.pl, która zanotował 290,7 tys. użytkowników, 3,8 mln odsłon i średnio 26:44 minuty na odwiedzającego.

Czołowe poczty mailowe we wrześniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

poczta.wp.pl

5 734 571

1 384 405 324

19 117 767

06:30:16

26,35%

gmail.com

5 087 860

-

-

-

23,38%

poczta.onet.pl

4 238 573

617 402 336

4 231 188

05:42:21

19,48%

poczta.o2.pl

2 558 428

544 781 089

49 523 376

06:16:15

11,76%

poczta.interia.pl

2 493 222

127 913 678

4 262 350

06:12:24

11,46%

tlen.pl - poczta

454 052

85 468 591

917 932

05:49:03

2,09%

poczta.home.pl

291 081

-

-

-

1,34%

poczta.gazeta.pl

290 725

3 768 545

222 976

00:26:44

1,27%

live.com - poczta

209 504

-

-

-

0,96%

poczta.nazwa.pl

166 000

-

-

-

0,76%


W czołowej piątce tylko Gmail osiągnął w skali roku wzrost liczby użytkowników - zyskał ich 648,6 tys. (to 14,6 proc. w górę). Natomiast serwis WP.pl stracił 286,5 tys. odwiedzających (4,7 proc. w dół), witryna Onetu - 249,1 tys. (spadek o 5,5 proc.), a strona o2.pl - 125 tys. (4,6 proc. w dół). Wszystkie te trzy serwisy zanotowały jednocześnie ogromne, ponad trzykrotne wzrosty liczby odsłon, które jednak wynikają przede wszystkim z przejścia w połowie br. na nową definicję odsłony (więcej na ten temat). W przypadku witryny o2.pl wielokrotnie wydłużył się również średni czas przypadający na odwiedzającego.

Poczta mailowa na Tlen.pl straciła w skali roku 245,7  tys. użytkowników (to spadek o 35,1 proc.), natomiast spore wzrosty zanotowały witryny mailowe Home.pl, Live.com i Nazwa.pl - odpowiednio 81,2 tys. (38,6 proc. w górę), 63,9 tys. (43,9 proc.) i 90,7 tys. (120,4 proc.).

Poczta.gazeta.pl miała o 15,8 tys. użytkowników i 452,7 tys. odsłon mniej niż przed rokiem (5,1 i 10,7 proc. w dół), a średni czas przypadający na odwiedzającego zmalał o 3:21 minuty (czyli o 11,1 proc.).

Czołowe poczty mailowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

wrzesień 2014

wrzesień 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

poczta.wp.pl

5 734 571

1 384 405 324

06:30:16

6 021 075

406 945 109

06:30:20

gmail.com

5 087 860

-

-

4 439 266

-

-

poczta.onet.pl

4 238 573

617 402 336

05:42:21

4 487 650

183 650 364

04:45:22

poczta.o2.pl

2 558 428

544 781 089

06:16:15

2 683 445

180 763 571

01:44:59

poczta.interia.pl

2 493 222

127 913 678

06:12:24

2 588 600

141 663 513

05:49:02

tlen.pl - poczta

454 052

85 468 591

05:49:03

699 732

67 072 161

01:53:19

poczta.home.pl

291 081

-

-

209 926

-

-

poczta.gazeta.pl

290 725

3 768 545

00:26:44

306 529

4 221 281

00:30:05

live.com - poczta

209 504

-

-

145 592

-

-

poczta.nazwa.pl

166 000

-

-

75 315

-

-


Analizując w zeszłym tygodniu wyniki 10 najpopularniejszych portali horyzontalnych, zwróciliśmy uwagę, że przewagą Onetu, WP.pl, Gazeta.pl, Interii i o2.pl nad innymi serwisami jest m.in. usługa poczty mailowe. Okazuje się, że największe znaczenie dla odwiedzalności ma ona w przypadku o2.pl i WP.pl.

Na o2.pl serwis poczty mailowej odwiedziło we wrześniu br. 76,3 proc. wszystkich użytkowników portalu (2,56 mln z 3,35 mln), wykonując aż 85,3 proc. wszystkich odsłon (544,8 mln z 638,7 mln). W przypadku WP.pl te wskaźniki wyniosły prawie 50 proc.

Na Onecie i Interii serwis mailowy odwiedza 30-35 proc. wszystkich użytkowników, generując w ten sposób 18-19 proc. wszystkich odsłon.

Z kolei na Gazeta.pl z poczty mailowej skorzystało we wrześniu zaledwie 3,1 proc. ogółu odwiedzających portal, wykonując przy tym jedynie 0,8 proc. wszystkich zanotowanych przez niego odsłon.

Czołowe poczty mailowe głównych portali (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

poczta mailowa

cały portal

proc. RU

proc. odsłon

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

wp.pl

5 734 571

1 384 405 324

06:30:16

11 792 091

2 770 207 695

05:51:25

48,63

49,97

onet.pl

4 238 573

617 402 336

05:42:21

13 820 931

3 203 537 595

05:16:37

30,67

19,27

o2.pl

2 558 428

544 781 089

06:16:15

3 354 721

638 721 690

05:19:14

76,26

85,29

interia.pl

2 493 222

127 913 678

06:12:24

7 089 686

710 674 549

03:41:59

35,17

18,00

gazeta.pl

290 725

3 768 545

00:26:44

9 366 358

474 994 949

00:59:48

3,10

0,79

Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: Gmail zyskuje kosztem polskich portali, WP i o2 z największym udziałem ruchu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
J
pytanie za 100 pkt
Dlaczego mobilne wersje poczt nie maja 100% odslon rozpoznawanych jako mobilne?
odpowiedź
User
marek
tlen i o2 to ta sama poczta to dlaczego jest rozbita na dwie części przez co jest zaniżona procentowo
odpowiedź
User
dj
Kiedy wreszcie nastąpi połączenie i migracja poczty o2 z wp? Przecież o2 juz dawno zmieniło właściciela. Po co utrzymywać dwa portale.
odpowiedź