Poczty mailowe: Gmail zyskuje kosztem polskich portali, WP i o2 z największym udziałem ruchu

Poczta.wp.pl, Gmail i Poczta.onet.pl to najpopularniejsze serwisy poczty mailowej w Polsce. Przy czym Gmail w ostatnim roku osiągnął wzrost zasięgu, a strony Onetu i WP, podobnie jak w przypadku Interii i Gazeta.pl - spore spadki. Na WP.pl serwis mailowy zapewnia prawie połowę ruchu, a na o2.pl - ponad trzy czwarte.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. witrynę Poczta.wp.pl odwiedziło 5,73 mln użytkowników, którzy wykonali 1,38 mld odsłon (w tym 19,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio sześć godzin i 30:16 minuty. Ponadto 104 mln odsłon (w tym 81,7 mln krajowych odsłon mobilnych) zanotował serwis mailowy Mini WP - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Gmail.com, należący do Google, miał 5,09 mln polskich użytkowników, a ponieważ nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric - nie wiadomo, ile odsłon wykonali ani jak dużo czasu spędzili w serwisie (podobnie jak w przypadku serwisów mailowych oferowanych przez Home.pl, Live.com i Nazwa.pl).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-pl-i-tvn24-pl-dogonily-o2-pl-na-czele-onet-i-wp-gazeta-pl-przed-i-pod-interia-top-10-portali ##

Witryna mailowa Onetu zanotowała 4,24 mln odwiedzających, 617,4 mln odsłon oraz średnio pięć godzin i 42:21 minuty na każdego użytkownika, natomiast w wersji Lajt.onet.pl - dodatkowe 55,9 mln odsłon (w tym 46 mln krajowych odsłon mobilnych).

Poczta.o2.pl miała we wrześniu 2,56 mln użytkowników (a także 544,8 mln odsłon oraz 6 godzin i 16:15 na przeciętnego użytkownika), a Poczta.interia.pl - 2,49 mln użytkowników (oraz 127,9 mln odsłon oraz średnio 6 godzin i 12:24 minuty na odwiedzającego). Ponadto ta druga witryna w wersji mobilnej wygenerowała 26,6 mln odsłon (w tym 21,7 mln krajowych odsłon mobilnych).

Żaden z pozostałych pięciu serwisów mailowych w zestawieniu nie przekroczył pułapu 500 tys. odwiedzających. W tej grupie znalazła się witryna należąca do jednego z portali horyzontalnych - Poczta.gazeta.pl, która zanotował 290,7 tys. użytkowników, 3,8 mln odsłon i średnio 26:44 minuty na odwiedzającego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-we-wrzesniu-2014-roku ##

W czołowej piątce tylko Gmail osiągnął w skali roku wzrost liczby użytkowników - zyskał ich 648,6 tys. (to 14,6 proc. w górę). Natomiast serwis WP.pl stracił 286,5 tys. odwiedzających (4,7 proc. w dół), witryna Onetu - 249,1 tys. (spadek o 5,5 proc.), a strona o2.pl - 125 tys. (4,6 proc. w dół). Wszystkie te trzy serwisy zanotowały jednocześnie ogromne, ponad trzykrotne wzrosty liczby odsłon, które jednak wynikają przede wszystkim z przejścia w połowie br. na nową definicję odsłony (więcej na ten temat). W przypadku witryny o2.pl wielokrotnie wydłużył się również średni czas przypadający na odwiedzającego.

Poczta mailowa na Tlen.pl straciła w skali roku 245,7  tys. użytkowników (to spadek o 35,1 proc.), natomiast spore wzrosty zanotowały witryny mailowe Home.pl, Live.com i Nazwa.pl - odpowiednio 81,2 tys. (38,6 proc. w górę), 63,9 tys. (43,9 proc.) i 90,7 tys. (120,4 proc.).

Poczta.gazeta.pl miała o 15,8 tys. użytkowników i 452,7 tys. odsłon mniej niż przed rokiem (5,1 i 10,7 proc. w dół), a średni czas przypadający na odwiedzającego zmalał o 3:21 minuty (czyli o 11,1 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowa-wp-pl-z-rekordem-liderem-onet-gazeta-pl-przed-o2-pl-strony-glowne-portali ##

Analizując w zeszłym tygodniu wyniki 10 najpopularniejszych portali horyzontalnych, zwróciliśmy uwagę, że przewagą Onetu, WP.pl, Gazeta.pl, Interii i o2.pl nad innymi serwisami jest m.in. usługa poczty mailowe. Okazuje się, że największe znaczenie dla odwiedzalności ma ona w przypadku o2.pl i WP.pl.

Na o2.pl serwis poczty mailowej odwiedziło we wrześniu br. 76,3 proc. wszystkich użytkowników portalu (2,56 mln z 3,35 mln), wykonując aż 85,3 proc. wszystkich odsłon (544,8 mln z 638,7 mln). W przypadku WP.pl te wskaźniki wyniosły prawie 50 proc.

Na Onecie i Interii serwis mailowy odwiedza 30-35 proc. wszystkich użytkowników, generując w ten sposób 18-19 proc. wszystkich odsłon.

Z kolei na Gazeta.pl z poczty mailowej skorzystało we wrześniu zaledwie 3,1 proc. ogółu odwiedzających portal, wykonując przy tym jedynie 0,8 proc. wszystkich zanotowanych przez niego odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy