Polacy lubią zakupy online. Największą trudnością koszty dostawy (infografika)

84% Polaków lubi zakupy w internecie, a 82% deklaruje, że przegląda oferty e-sklepów dla przyjemności, szukając zakupowych inspiracji. Najbardziej nielubianym elementem zakupów online są koszty dostawy - wynika z badania TNS Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa polskich internautów (54%) uważa, że zakupy przez internet są przynajmniej tak samo (jak nie bardziej) bezpieczne jak tradycyjne. Nieco większe zaufanie do zakupów online mają mężczyźni (58%) niż kobiety (51%).

Zdecydowana większość Polaków lubi robić zakupy przez internet. Taką deklarację złożyło 84% ankietowanych. Równie duża grupa (82%) przyznała się do przeglądania internetowych ofert dla przyjemności. Zdecydowanie częściej robią to kobiety (86%) niż mężczyźni (76%).

Najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych przez Polaków w sieci to sprzęt AGD i RTV (52%), wyposażenie wnętrz (52%) i moda (51%). Ta ostania kategoria jest zdecydowanie bardziej domeną kobiet (69%) niż mężczyzn (29%). Prawie połowa badanych ma także doświadczenia z kupowaniem książek (49%) oraz telefonów i akcesoriów elektronicznych (48%), a ponad 1/3 - kosmetyków i produktów dla dzieci.

grafika

Za największą trudność kupujący w sieci uważają koszty dostawy (65%) oraz problemy z odbiorem związane z dopasowaniem się do godzin pracy firm kurierskich (50%). Spora część uważa, że zdjęcia i opisy produktów często nie wystarczają do tego, by podjąć decyzję o zakupie (65%). Nieco rzadziej internauci zwracają uwagę na inne kwestie: ponad 40% jest zdania, że uzupełnianie danych kontaktowych w formularzach sklepów internetowych jest uciążliwe, a więcej niż co trzecia osoba (36%) uważa, że za mało jest sklepów internetowych, w których można kupować produkty z różnych kategorii.

70% Polaków przyznaje się do korzystania z porównywarek cenowych. Częściej robią to mężczyźni (79%) niż kobiety (66%). 77% pytanych potwierdziło, że możliwość realizacji wspólnej transakcji dla zakupów robionych w różnych e-sklepach jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Ponadto prawie wszyscy internauci (96%) podkreślają, że zwracają uwagę na to, by miejsca, w których kupują były bezpieczne.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę TNS Polska na zlecenie serwisu Ceneo.pl w dniach 18-25 września 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 internautów w wieku 15 i więcej lat, zróżnicowanej pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejsca zamieszkania.Raport został uzupełniony o dane serwisu Ceneo.pl zebrane z 1,2 mln ankiet przekazanych po dokonaniu zakupu w sklepach internetowych w okresie od września 2013 r. do września 2014 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż