Polacy najaktywniejszymi użytkownikami mobilnego internetu Europie

71 milionów Europejczyków regularnie korzysta z mobilnego internetu, przeznaczając na to średnio 6,4 godziny tygodniowo.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania Mediascope Europe przeprowadzonego przez organizację European Interactive Advertising Association (EIAA) wynika, że tego typu rozrywka jest popularniejsza od czytania prasy codziennej czy czasopism, na które na naszym kontynencie przeznacza się średnio odpowiednio 4,8 i 4,1 godziny w tygodniu.

Wzrost popularności mobilnego internetu w największej mierze napędza młode pokolenie użytkowników. Do internetu z poziomu komórek loguje się 24 proc. osób w wieku od 16 do 24 lat i 21 proc. w wieku od 25 do 34 lat, a na surfowanie po mobilnej sieci przeznaczają oni odpowiednio 7,2 i 6,6 godziny tygodniowo.

Badanie wykazało, że zdecydowanie najwięcej czasu w mobilnej sieci - średnio 10,3 godziny w tygodniu - spędzają użytkownicy z Polski. Następne pod tym względem kraje to Włochy (7,9 godz.), Belgia i Portugalia (po 7,7 godz.) oraz Rosja (7,1 godz.).

EIAA szacuje także, że z internetu korzysta obecnie 52 proc. mieszkańców naszego kraju. Organizacja prognozuje, że w przyszłym roku wskaźnik ten wzrośnie do 57 proc., a w roku 2012 do 63 proc.

Badanie Mediascope Europe swoim zasięgiem obejmuje 15 europejskich rynków. W jego najnowszej edycji Polska, obok Portugalii, Rosji, Szwajcarii i Turcji, została uwzględniona po raz pierwszy.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa