„Polityka” lepsza od „Newsweeka” i „Uważam Rze”. Ostro w dół "Przekrój" i „Wprost”

W sierpniu br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się może „Newsweek Polska”, z kolei najwięcej straciły  „Przekrój” i "Wprost".

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w sierpniu br. wyniosła 139 523 egz. i była o 1,13 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 1,59 proc. do 138 058 egz.

Trzecie miejsce w sierpniu br. zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy wzrost sprzedaży wynoszący 21,53 proc. i jego wynik uplasował się na poziomie 135 134 egz. Od końca marca br. tytułem kieruje Tomasz Lis.

Z pozycji lidera dopiero na czwarte miejsce spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 6,28 proc. do 132 489 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł (więcej na ten temat), ale kosztuje i tak mniej niż „Newsweek” czy „Polityka” ukazujące się cały czas w cenie 5 zł.

Trzeba jednak podkreślić, że różnice w sprzedaży między czterema najpopularniejszymi tytułami są nieznaczne, wynoszą maksymalnie ok. 7 tys. egz. Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował bowiem w sierpniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 73 372 egz., czyli o 30,90 proc. niższą niż rok wcześniej.

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 42,18 proc. i w sierpniu br. wyniosła zaledwie 20 063 egz.

Oba ukazujące się tygodniki z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zanotowały w sierpniu br. spadki sprzedaży. Minimalnie więcej straciło „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,80 proc. do 16 846 egz. Z kolei sprzedaż „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) zmniejszyła się o 6,70 proc. do 372 873 egz.

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży. Najwięcej zyskało „Forum”, którego wynik poszedł do góry o 14,30 proc. Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie Sp z o. o.) - w dół o 7,28 proc.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta