SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” przed „Newsweekiem”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (dane za trzy kwartały)

Najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii po trzech kwartałach br. był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazły się „Polityka” i „Newsweek”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 141 025 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku obniżyła się ona o 0,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki  gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 346 egz., czyli o 2,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w br. kosztuje 5,90 zł, a rok wcześniej - 5 zł.

Na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 119 716 egz., czyli o 5,59 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 78 325 egz., po spadku o 18,96 proc. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.

Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 62 275 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 31,59 proc. Tytuł ten obecnie kosztuje 5,95 zł, o 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 1,53 proc. i wyniosła 17 759 egz.

Wirtualnemedia.pl

I - III kwartał

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 630

141 025

141 025

200 675

141 847

141 093

Polityka

175 951

121 349

121 346

180 439

124 810

124 780

Newsweek Polska

180 023

119 719

119 716

192 871

133 139

126 806

W Sieci

164 479

78 327

78 325

205 088

96 660

96 649

Tygodnik Do Rzeczy

145 630

71 301

62 275

189 217

100 200

91 037

Wprost

141 913

132 330

62 090

152 657

135 362

63 938

Gazeta Polska

124 930

45 150

44 551

135 737

57 952

57 318

Przegląd

51 000

18 375

18 375

54 933

18 761

18 761

Tygodnik Powszechny

37 979

18 249

17 759

36 921

19 481

17 492

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

488 134

308 334

308 334

494 405

336 973

336 973

Dołącz do dyskusji: „Polityka” przed „Newsweekiem”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (dane za trzy kwartały)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
politykier
Pisowskie tygodniki robione po kosztach słabiutko się sprzedają. Tematyka ciągle ta sama, 80% objętości to po prostu lanie wody czyli zlepek nie wnoszących niczego komentarzy. Gdzie pogłębione artykuły o zagranicy, nauce czy biznesie?
odpowiedź
User
plusk
Podziwiam sztukmistrzów z Gazety Polskiej bo przez tak długi czas utrzymują nakład 3krotnie większy od sprzedaży. Tyle "prawdy" idzie na przemiał.
odpowiedź
User
:P
@Plusk - nie za swoje drukuja, to co maja sie pierniczyc. SKOKI wyloza kase, a jak im zabraknie to my z funduszu gwarancyjnego pokryjemy straty, zyc nie umierac!
odpowiedź