SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (raport za 2014 rok)

W ub.r. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazła się „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2014 roku wyniosła 141 503 egz. W porównaniu do 2013 roku obniżyła się ona o 0,34 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 269 egz., czyli o 3,21 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w sierpniu 2013 roku zdrożał z 5 zł do 5,90 zł.

Na trzecie miejsce z drugiego spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 118 610 egz., czyli o 6 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września 2013 roku podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 77 130 egz., po spadku o 18,15 proc. W pierwszych miesiącach 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł, potem jego cena wyniosła 5,90 zł.

Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 60 446 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 30,21 proc. W marcu ub.r. tytuł zdrożał z 4,90 zł do 5,90 zł.

Szóstą lokatę zajął tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 58 226 egz. po spadku o 6,06 proc. Tytuł ten z 5 zł do 5,90 zł podrożał we wrześniu 2013 roku.

Oczko niżej znalazła się „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 22,4 proc. do 42 860 egz. Był to drugi największy spadek w zestawieniu.

Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 3,26 proc. i wyniosła 18 039 egz.

 

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

204 024

141 503

141 503

201 191

142 672

141 990

Polityka

176 414

121 273

121 269

181 114

125 312

125 290

Newsweek Polska

179 962

118 618

118 610

193 077

131 588

126 187

W Sieci

162 216

77 134

77 130

198 321

94 243

94 232

Tygodnik Do Rzeczy

143 573

69 451

60 446

183 500

95 946

86 614

Wprost

138 976

128 445

58 226

148 506

133 505

61 981

Gazeta Polska

122 674

43 441

42 860

135 517

55 850

55 235

Przegląd

51 000

18 313

18 313

54 076

18 567

18 567

Tygodnik Powszechny

38 524

18 530

18 039

36 510

19 084

17 469

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

483 621

304 511

304 511

495 470

332 956

332 956


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Newsweek”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (raport za 2014 rok)

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
To był trudny rok dla pisowskich tygodników. Zanotowały największe spadki sprzedaży, cienko przędą.
odpowiedź
User
leming z Lemingradu
Szacun dla sztukmistrzów z Gazety Polskiej za utrzymywanie nakładu 3-krotnie większego od sprzedaży. Ileż to bezużytecznej makulatury!
odpowiedź
User
enum
Sprytny i falszywy tytul.Co prawda prowadzi " Gość",jego spadek sprzedazy jest najmniejszy,ale w tytule anu chu,chu o tym.No coz,stara szkola.
odpowiedź