SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polkomtel z Huawei: udane testy VoLTE

Polkomtel, operator sieci Plus, wraz z firmą Huawei przeprowadził testy rozmów głosowych za pomocą technologii LTE (Voice over LTE - VoLTE).

VoLTE ma zapewniać doskonałą jakość głosu oraz możliwość realizacji zaawansowanych usług komunikacyjnych, takich jak np. przesyłanie obrazu wideo HD w oparciu o zwykły numer telefonu.

Polkomtel przeprowadził testy, do których Huawei dostarczył smartfony Acend P7, z udziałem grupy wybranych użytkowników (ang. Friendly User Tests - FUT) na elementach sieci komercyjnej. Jak podaje operator, udało się zrealizować założone cele i dostarczyć użytkownikom usługi rozmów głosowych oraz SMS w technologii VoLTE poprzez sieć LTE. Rozmowy były prowadzone w jakości HD Voice.

Polkomtel zamierza teraz kontynuować prace zmierzające do wprowadzenia usług bazujących na technologii VoLTE do swojej oferty. Na razie nie wiadomo kiedy nastąpi ich komercyjne wdrożenie.

Ponadto podczas testów wprowadzono i sprawdzono z sukcesem funkcjonalność eSRVCC (extended single radio voice continuity), zapewniającą ciągłość rozmowy w przypadku wyjścia z zasięgu technologii 4G do zasięgu technologii 3G.

Dołącz do dyskusji: Polkomtel z Huawei: udane testy VoLTE

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tomek
Brzmi to bardzo obiecująco i jakoś nie dziwi mnie, że tego typu innowacją zajmuje się akurat plus. No ale takie działania można podejmować tylko wtedy, gdy się tą siecią lte rzeczywiście dysponuje i ona funkcjonuje jak trzeba.
odpowiedź
User
Włodzisław
Plus maksymalnie stara się wykorzystać swój sztandarowy produkt i dalej iść drogą nowoczesnych technologii. Nieźle.
odpowiedź
User
gandalf
Klienci są coraz bardziej wymagający. Pójdą tam, gdzie będzie lepiej, więcej, itd. To jest po prostu przewidywanie rozwoju i lepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów niż gonić za ich potrzebami.
odpowiedź