Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych w 2013 roku. Viva Polska o 41 proc. w dół

W 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Największy wzrost odnotowała Eska TV, natomiast na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska, która osiągnęła najsłabszy udział w ostatnich latach.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych w 2013 roku. Viva Polska o 41 proc. w dół
Shutterstock.com

Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w 2013 roku* wyniósł 0,73 proc. W porównaniu do 2012 roku wzrósł on aż o 73,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała Eska TV, której średni roczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bo o 79,41 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie jednak zmalał o 16,13 proc. do poziomu 0,26 proc.

Natomiast z miejsca drugiego na czwarte spadła Viva Polska, której średni wynik wyniósł 0,24 proc., po spadku o 41,46 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. W dodatku stacja ta zanotowała najniższy roczny udział w rynku w ostatnich kilku latach.

Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października 2012 roku, a monitorowana od marca ub.r. stacja Stars.tv. Jej udział w badanym roku wyniósł 0,04 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w 2013 roku zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 14,29 proc. wyniósł 0,12 proc.

Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia 2012 roku, zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu ub.r Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska.

W grupie widzów w wieku 16-49 lat liderem w 2013 roku była stacja Polo TV, która w 2012 roku zajmowała miejsce drugie. Jej udział wzrósł tutaj o 66,67 proc. do poziomu 1,05 proc. Z miejsca trzeciego na drugie awansowała Eska TV (1,02 proc. udziału, do góry o 75,86 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,46 proc., - 19,30 proc.), który rok wcześniej był jednak czwarty.

Z kolei najwięcej straciła stacja Viva Polska, która spadła z pozycji lidera na miejsce czwarte - było to 43,84 proc. do 0,41 proc. udziału.

*Dane przedstawione w zestawieniach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max