Połowa polskich internautów nie płaci za treści w sieci

50 proc. polskich internautów nigdy nie zapłaciło za treści czy usługi dostępne online. Wśród drugiej połowy użytkowników najwięcej osób kupuje dzwonki i multimedia na telefony komórkowe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z sondażu Polskich Badań Internetu wynika, że niczego kiedykolwiek w internecie nie kupiło 18 proc. polskich użytkowników sieci. Wśród pozostałych 82 proc. bardzo regularnie, prawie co tydzień, zakupy online robi prawie jedna trzecia osób.

 

grafika

Jeśli chodzi o treści i usługi dostępne online, to ponad połowa użytkowników jest przekonana, że powinny być one darmowe, ponieważ internauci płacą za sam dostęp do sieci. Jednak mniej osób ocenia, że darmowe serwisy informacyjne są równie dobre jak płatne.

grafika

Równo połowa polskich internautów deklaruje, że nigdy nie zapłaciło za żadną treść czy usługę dostępną online. Wśród tych 50 proc. użytkowników, którzy dokonali takiego zakupu, najwięcej zapłaciło za dzwonki i multimedia na telefony komórkowe. Nieco mniej internautów kupiło dostęp do płatnych serwisów oraz gier online lub atrybutów w nich. Za gry oraz klipy i filmy zdecydowanie częściej płacą mężczyźni niż kobiety, a za odcinki seriali i programów telewizyjnych - częściej kobiety niż mężczyźni.

grafika

Jeśli chodzi o aplikacje mobilne, to mniej więcej trzem czwartym polskich internautów zdarzyło się skorzystać z aplikacji mapowo-nawigacyjnych oraz e-mailowych, a także gier. Nieco mniejszą popularnością cieszą się aplikacje do personalizacji telefonu i odtwarzacze multimedialne. Tylko co czwarty internauta użył kiedykolwiek aplikacji do czytania książek i czasopism, a co szósty - aplikacji związanej z finansami.

grafika

Powyższe dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży realizowanych przez Polskie Badania Internetu od 23 do 29 lipca br. na grupie 3105 internautów. Osoby rekrutowano do sondażu na stronach portalu Interia.pl oraz poprzez mailing do posiadaczy kont pocztowych w portalu WP.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż