SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Połowa rodziców prezenty świąteczne kupuje w internecie. Użyteczność ważniejsza od ceny i marki (infografika)

Niemal połowa rodziców dokonuje zakupu prezentów świątecznych w internecie. Galerie handlowe wybiera w tym celu 30 proc. respondentów. Budżet przeznaczony w tym roku na upominki dla jednego dziecka wyniesie najczęściej od 100 do 250 zł - wynika z badania SW Research.

Prawie co drugi ankietowany rodzic najczęściej kupuje świąteczne upominki dla dzieci online - w sklepach internetowych (35 proc.) lub na aukcjach internetowych (14 proc.). Z kolei 30 proc. respondentów nabywa prezenty dla swoich dzieci w galeriach handlowych. Na zakupy poza galeriami - w sklepach stacjonarnych bądź supermarketach czy dyskontach - decyduje się w sumie prawie co czwarty przepytany rodzic.

44 proc. ankietowanych deklaruje, że na zakupy świątecznych prezentów dla dzieci - w przeliczeniu na jedno dziecko - przeznaczy w tym roku średnio od 100 do 250 zł. Niemal co piąty rodzic planuje wydać jeszcze więcej, bo między 250 a 500 zł. Jedynie 2 proc. respondentów nie planuje zakupu prezentów, a tylko 3 proc. przeznaczy na jedno dziecko mniej niż 50 zł.

Niemal 40 proc. przepytanych rodziców kieruje się przy wyborze prezentów dla dzieci przede wszystkim ich użytecznością. Z kolei niemal co trzeci ankietowany koncentruje się raczej na tym, by upominek był dla ich pociech spełnieniem marzeń. Na cenę zwraca uwagę 13 proc. respondentów, a na markę – 9 proc. Moda czy trendy nie są dla polskich rodziców istotnym kryterium wyboru świątecznych prezentów – bierze je pod uwagę 4 proc. osób, które wzięły udział w badaniu.

W tym roku pod choinką dzieci znajdą najczęściej zabawki edukacyjne – ich zakup deklaruje 42 proc. przepytanych rodziców. Prawie co trzeci ankietowany (31 proc.) planuje nabycie: klocków, układanek, gier planszowych, puzzli oraz słodyczy lub owoców. Niemal co czwarte dziecko otrzyma książki lub kolorowanki, a co piąte - ubrania/akcesoria dziecięce, lalki/pluszaki, sprzęt elektroniczny czy też pojazdy samochodowe/kolejki. Prezent w postaci pieniędzy planuje wręczyć swoim dzieciom 13 proc. respondentów.

Co ciekawe, zabawki edukacyjne cieszyły się najmniejszą popularnością w czasach dzieciństwa ankietowanych rodziców. Rodzice płci męskiej otrzymywali najczęściej klocki i układanki (41 proc.), pojazdy samochodowe/kolejki (39 proc.), słodycze i owoce (35 proc.) oraz gry planszowe lub puzzle (33 proc.). Z kolei niemal co druga ankietowana kobieta znajdowała pod choinką lalki lub pluszaki, a 46 proc. przepytanych mam otrzymywało słodycze lub owoce. Popularnymi upominkami dla dziewczynek były też ubrania lub akcesoria oraz książki/kolorowanki – odpowiedzi te wybrało 31 proc. respondentek.

Niemal 75 proc. ankietowanych rodziców jest zdania, że dzieci dostają obecnie więcej świątecznych prezentów. Według rodziców, zmieniła się też forma i cechy prezentów. Prawie 60 proc. z nich uważa, że w czasach ich dzieciństwa wręczano więcej prezentów tworzonych własnoręcznie. Z kolei co drugi z nich twierdzi też, że upominki były kiedyś bardziej użyteczne. 63 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że prezenty sprawiały kiedyś maluchom większą radość niż obecnie.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research na zlecenie marki dziecięcej Endo w dniach 26-29 listopada 2019 r., metodą wywiadów online (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1009 ankiet z rodzicami dzieci w wieku 3-13 lat.

Dołącz do dyskusji: Połowa rodziców prezenty świąteczne kupuje w internecie. Użyteczność ważniejsza od ceny i marki (infografika)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Inga
Przez internet jest najłatwiej :) Sama kupiłam bratu voucher w tunelu aerodynamicznym, mamie nowe żelazko a tacie nową koszulę i wszystko kupowalam przez neta
odpowiedź