Polsat Biznes zamiast TV Biznes. W ofercie newsy i lifestyle

Stacja TV Biznes 18 lutego br. przekształcona zostanie w Polsat Biznes. - Kanał opierać się będzie na trzech elementach: informacji, publicystyce i biznesowym lifestyle'u - mówi Henryk Sobierajski, szef Polsat Biznes. Zmiana ma poprawić wyniki stacji.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Ramówka Polsat Biznes w dni powszednie nie ulegnie wielkim zmianom względem obecnej oferty TV Biznes. Od 9.00 do 21.00 co godzinę nadawane będą „Biznes Informacje”, stacja na bieżąco śledzić będzie wydarzenia gospodarcze i relacjonować sesję na GPW. O 16.05 pojawi się nowość - „Biznesowa Rozmowa Wydarzeń”, zapowiadana w popołudniowym wydaniu dziennika Polsatu.

Także wieczorem programy nadawane będą codziennie o tej samej porze. W dni powszednie o 20.00 zobaczyć będzie można program „Top 10” podsumowujący 10 najważniejszych wydarzeń dnia w gospodarce, a o 20.30 - nowy magazyn „Ekonomiści kontra politycy”, w którym ekonomiści będą oceniać propozycje polityków. Nowością będzie też „Interwencja-bis”, natomiast w ramówce pozostają m.in. programy „Kto ma rację?” czy „Nie daj się fiskusowi”.

Newsowe i publicystyczne audycje będą nadawane ze studia Polsatu Biznes w głównej siedzibie Polsatu, które zostało odświeżone już jesienią ub.r. Kanał zyska nowa oprawę graficzną i logo, które przygotował Marcin Zdanowicz z Polsat News.

Bez zmian pozostaje ekipa prezenterska stacji, którą tworzą m.in. Wojciech Szeląg, Przemysław Talkowski, Ernest Bodziuch, Jacek Brzeski, Robert Bernatowicz, Daria Kwiecień, Agnieszka Jabłońska-Twaróg, Aleksandra Frejus oraz Marek Wójcicki. Pełniącą obowiązki redaktor naczelnej pozostaje Marta Lasocka.

grafika

Daria Kwiecień, fot. Polsat

- Będziemy też korzystać z kontentu i zasobów Polsatu News. Dysponuje on 70 korespondentami krajowymi i pięciom zagranicznymi, a także wozami satelitarnymi - poinformował Henryk Sobierajski, który kieruje jednocześnie Polsat News.

Rewolucja programowa nastąpi w weekendy, gdy na antenie kanału emitowane będą zagraniczne programy o biznesowym stylu życia. Będą one dotyczyć np. luksusu, podróży, historii marek, sławnych ludzi biznesu czy zakładania własnej firmy. Widzowie zobaczą m.in. zagraniczną wersję znanego z TV4 formatu „Dragons Den - jak zostać milionerem”, poświęcony luksusowi magazyn „Deluxe”, cykl „Explore-Wyprawy” czy serię o historii diamentów.

Lifestylowe programy mają być też nadawane wieczorami w dni powszednie. Jak przyznał wczoraj na konferencji członek zarządu Polsatu Maciej Stec, treści te będą stanowić jedną trzecią ramówki nowej stacji. Polsat liczy, że pozycje o stylu życia przyciągną do kanału widzów, którzy niekoniecznie są przedsiębiorcami. - Pokażemy, na co biznesmeni wydają pieniądze. Jest to ciekawe dla przeciętnego człowieka - tłumaczył Stec.

grafika

Wojciech Szeląg, fot. Polsat

Odświeżenie stacji to reakcja na jej słabe wyniki oglądalności, w tym fakt, że w ub.r. przestała być rentowna, o czym poinformował Stec na sierpniowej konferencji Cyfrowego Polsatu (więcej na ten temat).

- Wskaźnik EBITDA kanału oscyluje obecnie wokół zera. Będziemy zadowoleni jeśli Polsat Biznes w ciągu roku, dwóch osiągnie 0,1 proc. udziału. Wtedy będzie stale rentowny - powiedział Maciej Stec na konferencji. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grudniu ub.r. udział TV Biznes w rynku wynosił 0,04 proc. przy zasięgu obejmującym około połowy gospodarstw domowych w Polsce (poznaj szczegóły). Konkurencyjna TVN CNBC także w grudniu ub.r. miała 0,4 proc. udziału, ale wcześniej regularnie co miesiąc notowała lepsze wyniki od biznesowej stacji Polsatu.

W najbliższych dniach Polsat Biznes zostanie zakodowany. - Stanie się tak głównie ze względu na prawa terytorialne dla programów lifestylowych - tłumaczył na konferencji Stec. Nadawca nie planuje pobierania opłat od operatorów za udostępnienie stacji (pobiera je TVN CNBC). Przychody zamierza czerpać z reklam, a także ze sponsoringu, lokowania produktów i projektów specjalnych.

Henryk Sobierajski, szef kanału Polsat Biznes

TV Biznes została założona przez Piotra Chomczyńskiego i Piotra Barełkowskiego w 2004 roku.  W 2007 roku kanał został kupiony przez Telewizję Polsat. Początkowo Polsat chciał go przekształcić stację ogólnoinformacyjno-biznesową, ale ostatecznie pozostawił profil stricte ekonomiczny. Zdecydowano o przeniesieniu całej redakcji z Poznania do Warszawy. Jesienią 2011 roku Polsat zwolnił kierownictwo stacji, oddając ją pod nadzór Henryka Sobierajskiego (więcej na ten temat). Nadawcą kanału jest cały czas spółka Media Biznes, zależna w 100 proc. od Telewizji Polsat . Na razie nie ma planów połączenia obu firm.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję