SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Nestle na czele reklamodawców, ostro w dół Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydało Nestle.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W marcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,12 mln spotów reklamowych, o 6,79 proc. więcej, niż w marcu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,22 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 350,07 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,64 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 6,49 proc. do 277,96 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (150,71 mln zł; wzrost o 24,92 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (107,80 mln zł; do góry o 19,56 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,73 mln zł i wzrostem o 36,11 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 74,20 proc. do 32,16 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

marzec 2015

marzec 2016

Polsat

316 402 510

350 069 685

TVN

297 254 755

277 961 725

TVP1

120 644 943

150 709 800

TVP2

90 160 764

107 799 872

TV4

48 289 245

65 725 705

TVN24

47 137 244

56 696 534

TVN7

43 552 804

41 535 728

AXN

42 275 274

39 590 451

TV PULS

42 636 179

37 184 293

Stopklatka

32 419 645

36 023 355

Discovery

36 653 071

34 230 208

TTV - Twoja Telewizja

18 463 797

32 164 259

Puls 2

18 947 890

30 289 525

TV6

20 244 333

29 197 450

National Geographic

28 232 498

28 262 921

TLC

27 253 687

28 153 066

Polsat2

22 589 470

26 193 850

Comedy Central

25 562 408

25 502 840

TVN Style

20 791 504

25 054 745

Investigation Discovery

25 360 185

24 893 012

W marcu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 78,02 mln zł - wydało Nestle. Jego wydatki wzrosły rok do roku o 75,39 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,42 mln zł; do góry o 34,38 proc.) i US Pharmacia (61,48 mln zł; do góry o 107,68 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

marzec 2015

marzec 2016

NESTLE

44 482 282

78 019 186

UNILEVER

48 685 315

65 422 861

US PHARMACIA INC.

29 601 680

61 476 601

AFLOFARM

78 393 209

49 079 660

POLKOMTEL SA

33 402 874

43 105 284

POLPHARMA

25 206 900

42 593 376

JERONIMO MARTINS

30 237 108

40 479 432

PEPSICO

31 754 920

39 565 137

T-MOBILE POLSKA SA

14 630 896

38 324 968

FERRERO

36 186 845

37 382 191

PROCTER & GAMBLE

28 758 345

37 077 897

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

29 201 423

31 346 695

MASPEX WADOWICE

20 796 114

30 291 320

P4

34 150 996

30 077 066

LOREAL

23 147 185

26 558 981

BEIERSDORF-LECHIA

18 400 759

26 502 379

GRUPA ZYWIEC SA

18 499 131

26 053 392

NOVARTIS

13 533 776

23 929 395

CARREFOUR

-

23 369 785

ORANGE SA

47 858 272

22 272 056

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Nestle na czele reklamodawców, ostro w dół Aflofarm

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl