SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP1 i Polsat liderami w DVB-T. Kanały MUX-8 z największymi wzrostami

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w styczniu br. została TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce należało do Polsatu. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciło Polo TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

W styczniu 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem została TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2017 roku zmniejszył się o 6,74 proc. i wyniósł 13,15 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotowała udział na poziomie 13,11 proc., po spadku o 7,28 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,78 proc. i wyniósł 10,29 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 1,06 proc. do 9,36 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział zmalał o 2,09 proc. do 6,57 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4. Jej udział wzrósł o 14,52 proc. do 5,52 proc.

Szósty był kanał TV Puls. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,95 proc. (rok wcześniej było to 4,26 proc., co oznacza wzrost wynoszący 16,20 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,86 proc. (wzrost o 1,31 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.

Na 17. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia ub.r. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w styczniu br. wyniósł 1,64 proc., po wzroście o 10,07 proc.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,55 proc. udziału w styczniu br., Zoom TV - 0,54 proc., Metro - również 0,54 proc. oraz Nowa TV - 0,47 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały największe wzrosty w zestawieniu względem stycznia 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 243,75 proc., 157,14 proc., 92,86 proc. i 95,83 proc.

Z kolei największy spadek odnotowało Polo TV. Wynik ten stacji zmniejszył się o 32,89 proc. do 1,02 proc. Spadła ona z 18 na 20 miejsce.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,37 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 15,17 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 0,85 proc. do 11,87 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (9,30 proc., do góry o 8,64 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (8,41 proc.; + 0,48 proc.).

Również i tutaj zdecydowanie najwięcej zyskały kanały z MUX-8, a liderem pod tym względem była stacja WP - jej wzrost wyniósł 188,89 proc. do 0,52 proc. udziału.

Także i w tym ujęciu najwięcej straciło Polo TV - było to 31,08 proc. do 1,53 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami w DVB-T. Kanały MUX-8 z największymi wzrostami

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
a gdzie tabelka ogólna 16-59? zawsze były 3 tabelki, w której to zazwyczaj były jeszcze inne wyniki
6 2
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
A może by tak przeanalizować ofertę Polsatu i poziom merytoryczny tych produkcji? Co w tym Polsacie jest ambitnego i wartościowego do oglądania? Jakieś paradokumenty pokroju „Dzień, który zmienił moje życie”, „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Pielęgniarki”, tandetna opera mydlana „Pierwsza miłość”, głupawy „Świat według Kiepskich” i na zakończenie dnia jakieś denne filmidło klasy C. Oto cały Polsat - kanał dla masowej próżni intelektualnej. Trzeba ubolewać nad tym, że takie badziewia są liderem gdziekolwiek, bo to fatalnie świadczy o inteligencji społeczeństwa oglądającego takie coś. Intelektualna elita (do której ja też należę) brzydzi się Polsatem i trzyma się od niego z dala.

To, że Polsat ma najwyższą oglądalność, wcale nie znaczy, że jest najlepszy! Najlepiej oglądany tak, ale najlepszy nie. Trzeba się nauczyć nie mylić pojęć „najlepiej oglądany” i „najlepszy”, bo między tymi pojęciami nie można stawić znaku równości.
12 4
odpowiedź
User
gość
polsat niby jeszcze liderem w komercyjnej ale jaki spadek. dziwią jednak wzrosty kanałów tvp :P
4 1
odpowiedź
User
prawnik
Spadek TVP INfo w naziemnej 4+?
A to ci niespodzanka!
3 3
odpowiedź
User
nie chcemy Grupy Polsat
Polsat i jego stacje tematyczne to tragedia i hańba, wstyd dla wszystkich - jeszcze te skutki ogłupiania społeczeństwa debilną ofertą programową. Nic tam nie nadaje się do oglądania - gdybym miał władze i możliwość to odebranie im prawa do nadawania wszystkiego od razu zostałoby wprowadzone, razem z surowymi karami dla wszystkich za to odpowiedzialnych, potem więzienie i prace niewolnicze do końca - aż ktoś zrozumie że taka debilna TV jaką jest debilna Grupa Polsat jest nikomu nie potrzebna i szkodliwa - a w naszym kraju pozwala się istnieć i robić to co robią tym debilom za to odpowiedzialnym - czyli takie coś daremnego czym jest Grupa Polsat...
6 8
odpowiedź
User
luk
początkujące stacje doganiają stacje tvp, mimo bardzo słabego zasięgu, brawo jacek hehe
10 4
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Tak jak pisałam nowe stacje zaczynają łapać widzów. Ale jeszcze sporo przed nimi.
Stopklatka słabnie, nie potrafią zainteresować ludzi w średnim wieku. Trzeba przyznać, ich oferta jest słaba.

BTW znów cicho o nowych kanałach TVP na mux 8...
7 1
odpowiedź
User
xxx
Wczoraj zamienione były tabelki, jak się teraz okazuje, bo w komercyjnej wygrywało tvp. Mój koment usunięto, a widzę tabele zmieniono. Bez słowa. Mało profesjonalne.
6 1
odpowiedź
User
conf
Tak jak pisałam nowe stacje zaczynają łapać widzów. Ale jeszcze sporo przed nimi.
Stopklatka słabnie, nie potrafią zainteresować ludzi w średnim wieku. Trzeba przyznać, ich oferta jest słaba.

BTW znów cicho o nowych kanałach TVP na mux 8...


a gdzie tu sukces? - przecież poszerzono w zeszłym roku dostępność kanałów muxa 8 na naziemnej o kolejne regiony to i widzów przybyło. Jak zaczną mieć w okolicach 4 % jak chłopaki od TV PULS, to zacznie sie zwracać interes - na razie to skarbonka, która się nie zwraca.
3 2
odpowiedź
User
mon
Jedynym miłym dla oka kanałem tv jest Eurosport. Zero polityki, zero niestrawnych polskich seriali, zero durnych teleturniejów, zero religii, zero durnych reklam ciągnących się przez 20 min. Czysty relaks.
2 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing